דף הבית / חכמת הקבלה / למה? – היום זה קורה!

למה? – היום זה קורה!

שאלה: ביום חמישי, 5.11.2015, וגם ב-12.5.2015, יתרחש אירוע מיוחד. בערים שונות ברחבי הארץ, יתקיימו מפגשי היכרויות והרצאות מבוא של מכללת "קבלה לעם". אני זוכר, שפעם באתי בעצמי לכזאת הרצאה ונדהמתי שהמרצה פנה ישירות אליי, ללב שלי. לאחר ההרצאה ישנה אפשרות להירשם לקורס ולעשות היכרות עם מערכת ההנהגה העליונה שמניעה אותנו. אמא שלי, שעוד מעט תהיה בת 80 רוצה להירשם לקורס כזה. האם יש בזה טעם?

תשובתי: לנשמה אין גיל, היא נצחית. לכן זה נפלא שלאימא שלך יש רצון ללמוד את החכמה הזאת. זה מצביע על נטייה מיוחד כלפיה מלמעלה. ואתה תראה, שהיא תספיק הכול, זה לא תלוי בזמן.

הקורסים של מכללת "קבלה לעם" נותנים בסיס, שבעזרתו האדם יכול להתפתח בכל כיוון. ודאי שאי אפשר להשיג הכול בפרק הזמן הקצר של הקורס, שמורכב מעשרה מפגשים בני שעתיים כל אחד, אבל האדם מקבל יסודות לתפיסת המציאות הנכונה, הוא מכיר את מבנה הבריאה ואת החוקים של הנהגתה. אלה לימודים מאוד כלליים, אבל הם כבר נותנים תמונה כללית עם המון פריטים שמאפשרים לאדם לראות את מקומו בבריאה. לפניו פתאום נפתחים כל האופקים, הוא מגלה בעזרת אילו אמצעים אפשר לממש את הבחירה החופשית שלו כדי להרגיש את עצמו חופשי, מאוזן עם המערכת הכללית בכל תחומי חייו.

שאלה: שמעתי שבחכמת הקבלה יכולים לעסוק רק גברים ורק דתיים, האם כך הוא הדבר?

תשובתי: כל אחד יכול ללמוד: גברים ונשים, חילוניים ודתיים, מכל הגילאים. אנחנו מקבלים לקורס כל אדם מעל גיל 18. הלימודים האלה מקנים כוח חיות גדול לאדם, ובמיוחד בכזה גיל מבוגר. הרבה פעמים קורה, שרווקים מוצאים שם לעצמם בן/בת זוג. כתוצאה מהלימוד פתאום נהיה להם ברור כיצד לקבל החלטה נכונה ואיזה בן/בת זוג לבחור לעצמו.

שאלה: האם כדי ללמוד את חכמת הקבלה, נדרשים איזה שהם כישורים ותכונות מיוחדות? כי לא ביכולתם של כולם ללמוד על מערכת ההנהגה העליונה. עד היום יש לי סיוטים ליליים על זה שאני נבחן בבחינות הבגרות בתיכון.

תשובתי: קודם כל בקורס הזה אין שום מבחנים. ובמיוחד, שהרצאת מבוא ראשונה לא מחייבת לשום דבר, תבואו ותשמעו. לא ימצא חן בעיניכם, תלכו. אתם לא מפסידים שום דבר. אני מציע לנצל את ההזדמנות הזאת, מפני שהיא מאפשרת לנו להתחיל במשהו לנהל את החיים שלנו, להימנע מייסורים וצרות שאין בהם שום צורך, להצליח בגדול, לברר עם אילו אנשים כדאי לשמור על יחסים. האדם פתאום מתחיל לראות אחרת את האנשים שנמצאים סביבו, הוא מבין מה מניע אותם, השיקולים של פעולותיהם, האופי שלהם. החיים הופכים עבורו ליותר ברורים, הוא מבין למה אחרים מתנהגים דווקא בצורה כזאת ולא אחרת. זה עוזר בעסקים, ביחסים משפחתיים, ובכלל מאפשר לאדם להבין כל נפש זרה. האדם מגלה בשביל מה הוא חי. ובכך שיודע לאיזו מטרה עליו להגיע, הוא מתחיל בכל דבר לכוון אליה. כלומר זה עוזר לו לעקוף פינות חדות, כמו בעזרת מכשיר ניווט שמוביל אותו בחיים בדרך הכי טובה ונעימה.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM בתאריך 1.11.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest