דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / למה הבורא לא עונה לצעקותינו

למה הבורא לא עונה לצעקותינו

כנס בצרפת. שיעור מס' 2.

אין לנו שום אפשרות אחרת לפנות לכוח העליון שמצייר לנו את כל הבריאה, את כל המציאות, חוץ מאשר לדבר איתו דרך מרכז הקבוצה. לבד אני לא מסוגל לפנות אליו, הפנייה שלי לא תגיע אליו. אנחנו רואים שבני אדם כבר אלפי שנים צועקים לבורא ומתפללים, אילו בקשות הם לא מעלים, אבל כלום לא עוזר. אין בתשובה שום תגובה.

הבורא לא עונה, מפני שאנחנו לא מדברים איתו בצורה נכונה. בורא, זו מערכת יציבה ונוקשה, חוק הטבע שאינו משתנה. זה כמו החוקים של העולם הזה. לכולם מובן שאפשר לבכות ולהתלונן על כך שנופל מקומה עשירית, אבל הדמעות הללו לא יעזרו, בכל מקרה תיפול ותתרסק.

אותו הדבר קורה גם עם הבורא. אנחנו מנסים לשייך לו חולשות אנושיות, בציפייה שהוא יסלח לנו, ירחם עלינו, יגלה נדיבות, כמו אדם שרוצה להיראות יפה ומנומס. אבל דבר כזה לא יכול להיות! הבורא, זה החוק הכללי של כל הטבע. והטבע לא יודע רחמים.

אם לא ידוע לנו כיצד להתייחס לטבע, לבורא, אז שום דבר לא יעזור, כפי שזה קרה עד היום. ואילו חכמת הקבלה מלמדת אותנו באופן מדויק כיצד אנחנו צריכים לפעול. ואז אנחנו נדע איך להיכנס למסגרות של החוקים הללו ולהשתמש בהם.

לכן לא כדאי לרחם על עצמכם ועל החברים, אלא צריך להבין שאנחנו מתכוונים לקיים את החוק הכללי ולהשתמש בו בצורה נכונה. אבל לשם כך אנחנו קודם כל צריכים להיות תואמים בעצמנו לחוק הזה. לא משנה אם אנחנו רוצים בזה או לא, בכל מקרה יכופפו אותנו בכזאת צורה שאנחנו נרצה.

מתוך שיעור שני בכנס צרפת, 10.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מצב אידיאלי של שוויון
בקשות מתקבלות רק דרך השכינה
"בסך הכול" לפנות לבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest