דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חיבור למען החיים

חיבור למען החיים

2012-03-25_767_w.jpg

כנס בצרפת. שיעור מס' 1.

לא צריך לחשוב שהחיבור שלנו רק מאפשר לנו להעביר יחד בנעימים את הזמן, או בכלל לחשוב שזה נטל שאין בו צורך.

אנחנו יודעים, שתחילה נברא כלי אחד המלא באור אחד. אבל בצורה כזאת הנברא (1) לא מרגיש את מה שממלא אותו (2). הוא מרגיש את עצמו ואת החיים שלו, אבל לא את מקור החיים, כלומר הוא קיים רק בדרגת הדומם.

heb_o_rav_2014-05-09_lesson_congress_n1_pic38

כדי שהנברא יגיע למצב שבו הוא משיג את הכוח העליון שברא אותו ויהפוך להיות כמוהו, נצחי ושלם, הוא צריך לקבל את אותה התכונה, את אותו הטבע כמו הכוח העליון.

איך אפשר לעשות את זה? הכוח העליון, זו השפעה חלוטה, והכוח של התחתון, הנברא, זה כוח הקבלה. יוצא, שצריך להעלות את הנברא שמורכב רק מרצון לקבל, "שנברא יש מאין" ושלא חושב על כלום חוץ ממילוי לדרגה של הכוח העליון, לטבע של הבורא.

לכן הנברא נשבר להמון חלקים, נניח לשבעה מיליארד בני אדם, כמה שיש באנושות. והם כולם מרוחקים ומובדלים זה מזה על ידי הכוח האגואיסטי שנמצא בהם. האגו הזה הוא הפוך לכוח האור, כלומר שווה לכוח הזה עם מינוס. הדחייה בינינו הפוכה לבורא. ולכן, אם כולנו נתחבר יחד, אז נגלה בתכונות שלנו את הבורא שנהפוך להיות הוא.

לכן הבורא נקרא "בוא וראה", כלומר, תבוא למצב כזה שמתוכו תראה אותו בהרגשות ובתכונות המתוקנות שלך.

לכן אנחנו נולדנו כבר לאחר השבירה של הנשמה, שעליה מסופר כעל חטא אדם הראשון עם עץ הדעת. וכל התיקון שלנו הוא בהפיכת שנאה לאהבה. שנאה, זה כוח הפירוד שלנו (דלתא). אם אנחנו נהפוך אותו להרגשה הפוכה, אז נגלה שנמצאים בדרגת הבורא.

זו מדרגה נצחית ושלמה שאותה אנחנו צריכים להשיג, ומגיעים לזה רק על ידי חיבור מעשי.

מתוך שיעור ראשון בכנס צרפת, 09.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חיים נצחיים בתוך החיבור האינטגרלי
לראשונה מימי אברהם
אחדות והופכיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest