דף הבית / כללי / למה הבורא ברא את העולם?

למה הבורא ברא את העולם?

photo_rav_gh70_135.jpg

שאלה: קראתי כבר מספר פעמים, שאתה טוען שהבורא הוא כל יכול. אבל לפי הפעולות הבאות אני מגיע למסקנה שאין הדבר כך : * לבורא יש "רצון להשפיע". למה ה"כל יכול" חייב להיות בעל הרגשות? הרי הוא חייב להיות מעל צורך זה, כי אם הוא "כל יכול" הוא חייב להיות במצב של שליטה בכול, או להיפטר מהרצון.

  •   למה הנבראים חייבים קודם לסבול, כדי לקבל יותר רצון להשגת הבורא? הוא היה יכול ליצור רצון להשיג אותו דרך גדלותו, ללא הצורך ללכת בנתיבים מסובכים כל כך.
  • הבורא היה יכול לברוא אותנו, ככלים פשוטים ללא שׂכל ומחשבה, המקבלים אור לפי כמה שדרוש. כדי לתת לנו יותר תענוגים, לא היה לנשמה צורך לעבור דרך כל מיני עולמות רוחניים.
  • בשביל מה הבורא ברא את עולמנו? בשביל שלא נרגיש בושה, בזמן שהוא נותן לנו אור? הוא לא צריך לבנות עולם מסובך, כדי לסובב אותנו על האצבע הקטנה. אם הוא היה כל יכול, אז הוא היה בורא אותנו ללא הרגשת הבושה, או שהיה יכול לפקח על רגש הבושה כדי שאנחנו לא נסבול. מלבד זאת, אני לא מאמין, שארגיש בושה, אם הבורא ייתן לי משהו.

תשובה: יש לך שאלות רציניות. על כולן יש ביאור מדויק במאמר "הקדמה לספר הזוהר"

שיעורים על פי הקדמה לספר הזוהר
שיעור על פי המאמר "מהו "אין קדוש כה', כי אין בלתך" בעבודה" (שלבי סולם, שנת 1990)

One comment

  1. השאלה שמובאת פה עולה בראשי המון ומונעת ממני כל אפשרות להצדיק את הבורא. קראתי המון פעמים את ההקדמה לספר הזוהר, במיוחד בשיעורים, עם הקבוצה וכבר קיבלתי על עצמי את העובדה שכנראה אין ביכולתי לענות על שאלות אלה כרגע. יחד עם זאת אנו קוראים המון על מצבים בהם האדם מצדיק את הבורא מתחת למחסום ואני לא מבינה איך זה אפשרי אם השאלות האלו נותרות ללא פתרון? אני יודעת שאתה עסוק אבל תשובתך מאוד חשובה לי משום שכך אין לי סיכוי בחיים לעלות מהמצב שלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest