דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / למה אני צריך לעבוד למען הבורא?!

למה אני צריך לעבוד למען הבורא?!

שאלה: מה הכוונה לפעול רק למען הבורא? זה מאוד מרגיז אותי, כאילו שאני צריך לעבוד למען מישהו…

תשובתי: ה"מישהו" הזה הוא החוק המוחלט של הטבע, הכוח הכללי הכולל בתוכו את כל הבריאה ואותך. חוץ מהחוק הזה, לא קיים יותר שום דבר! וכאשר אתה "משפיע", אינך עושה זאת "למען מישהו", אלא כדי לקבוע את החוק הזה מעל לכל הבריאה, כדי שהוא יתגלה לכולם.

לבורא אין כל צורך בזה, הוא אינו מקבל שום דבר, הוא רצון של השפעה שאינו יכול לקבל. הוא עצמו אינו מורגש בך, אלא רק הדימויים שלך עליו מורגשים על ידך. חוק ההשפעה הוא כמו קיר, הוא אינו מרגיש דבר. זהו חוק הטבע – חוק השפעה מוחלט, שממנו אתה מרגיש תגובות בתוכך. אינך עושה לו שום טובות! אין לו צורך שתידבק אליו ותאהב אותו, אין הוא מרגיש את העבודה שלנו, כפי שאנחנו מרגישים אותה. אפילו איננו יכולים לדבר על המהות שלו, היא בלתי מושׂגת. כל מה שאנחנו מדברים עליו, זה הרגשות העצמיים שלנו, כיצד אנחנו תופסים אותו, ברצונות המקולקלים או המתוקנים שלנו. לכן לא ניתן לומר שאני עובד בשבילו. כשכותבים לנו לאהוב את אלוקים, מדובר עליי, על התיקון שלי, ואני אשׂיג את הטוב.

לכן נתנו לנו קבוצה, שביחס אליה אנחנו צריכים לעבוד, במקום שנעבוד עם איזה עיקרון מופשט, עם כוח שלא ניתן להרגיש אותו, או עם תנאי שכל אחד מסובב לפי רצונו. תיקח את חכמת הקבלה, זוהי תוכנית שמראה לך כיצד עליך להתייחס לחברה האנושית. תבנה את היחס שלך כלפי החברה לפי התוכנית הזו, ובזה תשׂיג את התיקון השלם שלך.

אהבה כלפי הנבראים, אשר אותה אתה תגלה הודות למאור המחזיר למוטב, זה יהיה היחס שלך לבורא. במקום לפעול ביחס לאור הבלתי מורגש, הנשמה נשברה וחלקיה פועלים, במקום האור, ביחס זה לזה. ולכן יש להם אפשרות להתחבר, לפעול יחד ולבדוק את מה שהם אינם יכולים לעשות ביחס לכוח המופשט.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "אהבת ה' ואהבת הבריות", 07.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
אז עבור מי אני עובד?
הקבוצה היום, זה אתה מחר
סוד הקבוצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest