דף הבית / חינוך, ילדים / ללמוד להיות אדם (חיים חדשים – 615)

ללמוד להיות אדם (חיים חדשים – 615)

איננו בונים בתי ספר שיהיו מותאמים לילדים, אנחנו ממלאים אותם כמו בקבוקים בסרט נע. לכן הם סובלים שם, עבורם בית הספר הוא מקום לא טוב, מלא עצבים, כאבים, טענות, כוחניות ותחרות. (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי ויעל לשד-הראל)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "ללמוד להיות אדם".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

איננו בונים בתי ספר שיהיו מותאמים לילדים, אנחנו ממלאים אותם כמו בקבוקים בסרט נע. לכן הם סובלים שם, עבורם בית הספר הוא מקום לא טוב, מלא עצבים, כאבים, טענות, כוחניות ותחרות.

איננו בונים בני אדם, איננו מלמדים כיצד להתייחס זה לזה, גם לא לבחור מקצוע מתאים. איננו גורמים להם להרגיש את תחושת ה"יחד" בזמן הלימוד, להתחבר זה לזה, וכך אנו רואים את התוצאה בחברה שלנו.

הערך שאליו צריך לחנך היום הוא: להיות אדם. עלינו ללמד על יחסים בין בני אדם ופסיכולוגיה חברתית.

כדי שילדינו יוכלו לקבל חינוך חדש, צריך להתחיל מהכשרת ההורים לכך. במעגלי שיח, דיונים משותפים ומשחקים, ילדים ילמדו מהם הקשרים החברתיים הנכונים. ביה"ס העתידי ייראה שונה לגמרי מבית הספר של היום, שליש מהזמן יוקדש לדיבור במעגל. עוד שליש מהזמן יוקדש ליציאה מחוץ לבית הספר, לסיורים לימודיים בכל מיני מקומות. והשליש האחרון יוקדש ללימודים קלאסיים של דברים אלמנטריים כמו מתמטיקה וכדומה. כשהילדים יסיירו במקומות מחוץ לבית הספר, הם ילמדו כל מיני דברים שייקלטו אחרת במוחם.

הכי חשוב שילד ילמד בבית הספר איך להיות אדם כחלק מהחברה, אדם שיכול להתקשר עם כולם. תלמיד מוצלח ייחשב מי שילמד איך להסתדר עם אנשים אחרים בכל מקום, שיהיו לו קשרים חברתיים נכונים. מי שיידע איך להתקשר נכון לאחרים, יצליח בחייו בכל דבר ובכל מקום. בעתיד המקצוע המבוקש יהיה מדריך חברתי, מומחה שיודע ללמד אנשים להסתדר יחד.

תוכניות קודמות:
בית ספר לחיים (חיים חדשים – 614)
בית המקדש שנבנה בינינו (חיים חדשים – 613)
טרור יהודי (חיים חדשים – 612)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest