דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ללמוד את חכמת האהבה

ללמוד את חכמת האהבה

נאמר, שאין חכם כבעל ניסיון. נראה לאדם, שהוא כבר עבר הרבה ומבין הרבה. אבל, "חכם כבעל ניסיון" לא מסמל סתם הבנה, אלא שהוא עבר ממש את כל המצבים האלה והיה בהם. ומי יודע, אילו מצבים נוספים מחכים לנו מלפנים.

לכן נדרשים מאיתנו הרבה סבלנות וכוח סבל, מה שלא יקרה. העיקר כאן, זה להידבק בסביבה שתעזור לאדם להחזיק בכל מצב ולא לברוח מהדרך, לקצר את הזמנים, וכך להפוך את כל הבעיות שמתגלות לעזרה לעצמו, לטובתו.

הרע שמתגלה זה ניתוק מהדבקות, מההרגשה ש"אין עוד מלבדו". ודווקא את זה האדם קובע כרע, ולא הרגשות לא נעימות בגוף שלו, עד שאפילו בכל האיברים שלו יתחיל להרגיש את אותו הדבר. כלומר, המאור המחזיר למוטב יביא לו הרגשה ממשית של תענוג מזה, שאין עוד מלבדו, ששולט עליו.

ועד אז, צריך לעבור דרך מצבים רבים, שבהם האדם מרגיש את עצמו אבוד והיה רוצה להיעלם לגמרי מהמציאות הזאת. אבל, בסופו של דבר, הוא מגיע למצבים הפוכים, כאשר כל הריקנות שמגלה, הופכת לאותו המקום שבו הוא יכול להעריך מאוד ולשבח את שליטת הבורא, שליטה של כוח ההשפעה.

אז הוא יוכל להתייחס אחרת לכל המצבים, היחסים, האנשים והערכים, שהיו מקודם שנואים עליו ושהביאו לו ייסורים. הוא יבין ש"אין עוד מלבדו", ושכל מה שמתרחש, זה לטובתו. ואז הוא יתחיל לאהוב אותם, עד שישיג את האהבה המוחלטת והשלמה.

מתוך ההכנה לשיעור, 12.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
וחיך יטעם אור
החכם מפתח את עצמו כמו תינוק
שהאהבה לא תתקרר…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest