דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ללכת לשוק כדי לקנות דבקות עם הבורא

ללכת לשוק כדי לקנות דבקות עם הבורא

כיצד בודקים את היחס שלנו כלפי העבודה בהתחלה ובסוף: ממה מתחילים ולמה צריך להגיע בסופו של דבר? האדם צריך כל הזמן לזכור ש"אין עוד מלבדו", ולהשתדל לא לצאת מרשות הכוח העליון היחיד.

עליך לבדוק מה בדיוק משפיע עליך, באילו מצבים מתעוררים אצלך מחשבות ורצונות זרים שמחלישים את הרגשתך ש"אין עוד מלבדו", ועליך לעבוד עם המצבים. כלומר, אסור לך לצאת מהמצב של "אין עוד מלבדו" בצורה מקרית.

גם אם אתה יוצא לשוק או לרופא, עליך לדעת באיזה חלק מתוך תפיסת המציאות שלך אתה מתכוון עכשיו לתקן את חוסר הדבקות שלך עם הבורא, מ"אחור וקדם צרתני", ששולט ישירות ובעקיפין. הבורא הכין מראש את כל המצב הזה, אבל עליך להשלים אותו על ידי היחס שלך.

ברגע שהרצונות שלך יהיו מתוקנים, אז העבר, ההווה והעתיד, יתחברו עבורך לאחד שלם. כלומר, אתה מתייגע בגשמיות וברוחניות כדי לחבר את הנהגת הבורא עם עצמך, בלב ובנפש, כדי שבכל הזמנים, בכל המקומות ובכל המעשים הם יהיו מחוברים לאחד.

זה לא אומר שאתה צריך למחוק את השגחת הבורא, כאילו הוא לא משגיח עליך. אלא לברר בתוכך, בעולם הפרטי שלך, את המקום שבו אתה מרגיש הזדמנות להוסיף משהו מעצמך, לעשות בעצמך. אתה מרגיש שלא כל הפעולות שלך נעשות על פי רצון "ידו המכוונת" של הבורא. ובמקום שבו אתה מרגיש שזה לא הבורא שפועל בך, אלא כביכול אתה בעצמך, שם אתה צריך לתקן. עליך לטפל דווקא במקרים כאלה, ברצון כזה, בשטח כזה.

העבודה היא להשקיע מאמץ מקסימלי, ובסופו של דבר להגיע להחלטה ש"אין עוד מלבדו". אם אתה עושה נכון את הפעולה דרך החיבור שלך עם הקבוצה בעזרת הכנעתך, בכיוון של חיבור בין "ישראל, אורייתה (האור המחזיר למוטב) וקב"ה", אז אתה מחבר גם את כל המצבים הללו לבורא ומשתכנע ש"אין עוד מלבדו". זאת אומרת, שאתה מחזיר את כל המצבים לקדושה.

מתוך שיעור על פי אגרת של בעל הסולם, 14.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אתה מתרגז, סימן שאתה לא צודק
מה לעשות שהבורא בכל מקום?
חלק מהבורא, שתמיד יחד איתך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest