דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אתה מתרגז, סימן שאתה לא צודק

אתה מתרגז, סימן שאתה לא צודק

שאלה: כיצד אפשר לזהות את המקום שבו אני פועל בעצמי ומכחיש את הנהגת הבורא?

תשובתי: אפשר לזהות את המקום הזה באופן פשוט מאוד – כאשר אתה מתרגז ולא מסכים עם ההשגחה העליונה, מתנתק מהקבוצה ומהבורא, מבצע בעצמך את התכניות שלך. כל דבר שאתה לא נמצא בדבקות עם הבורא.

אם אתה מזהה שברצונות ובמצבים מסוימים לא מורגשת שליטת הבורא, על אף שאתה רוצה להידבק להשגחה העליונה ולהתקדם יחד איתה, זאת אומרת שהרצון הזה מקולקל וזקוק לתיקון. הרגשתך לא תשתנה עד שתתקן אותה. אתה לא יכול לומר מראש שהכול בסדר, כי המטרה היא להגיע לאיחוד עם הבורא, לדבקות עימו.

לכן, אין ברירה, אתה חייב לעבוד בכל המצבים, הרצונות והכוונות האלה, כדי להגיע דרכם לדבקות, שבה מתחברים לאחד, העבר, ההווה והעתיד, אתה והבורא תתחברו לאחד בכל הזמנים, כל הפעולות, המחשבות והכוונות.

כאשר מתגלה בעיה כלשהי, חייבים לפתור אותה כאילו הבורא לא קיים. אף על פי שאתה יודע ש"אין עוד מלבדו", אבל נמצא במצב ההפוך. אתה מתרגז, והרוגז הוא סימן לאגו.

לכאורה, על מה יש להתרגז אם הכול קרה לפי רצון ההשגחה העליונה? אבל לאדם בכל זאת יש בחירה חופשית. כואב לראות שאפשר היה לעשות תיקונים ולהימנע מייסורים, מהמצבים הלא נעימים, לעשות נחת רוח לבורא, והאדם לא עושה זאת.

יש כאן התנגשות בין העיקרון "אין עוד מלבדו", "אחור וקדם צרתני", שליטת הכוח האחד, "הבחירה החופשית" של האדם, ו"רשות הרבים".

לא מבינים זאת עד שמגיעים לגילוי הראשון – "הקו האמצעי", שבו נפגשים שני הניגודים. אז אנחנו מבינים מהי "אמונה מעל הדעת", שבה נפגשים הפלוס והמינוס, שני המצבים ההפוכים: "אין עוד מלבדו" ו"אם אין אני לי מי לי", כלפי העבר, ההווה והעתיד, משלימים זה את זה בתוך האדם.

בלי כלי של השפעה כזה, אנחנו לא נוכל לקשור את שני ההפכים ולהבין את אחדות החיבור בינינו. לכן המקובלים פשוט מציעים לנו כיצד יש לפעול בלי להיכנס עמוק מדי להסברים פרטניים. כי כדי להבין במידת מה את ההסברים, צריכים "כלים" מתוקנים.

הכול נקבע לפי כלי התפיסה שלנו. אם האדם פועל נכון, אז הם בהדרגה מתגלים בתוכו, כלומר מתגלים בו בהדרגה, והוא מסוגל להרגיש ולהסכים בחלק המסוים הזה.

מתוך שיעור על פי אגרת של בעל הסולם, 14.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מה לעשות שהבורא בכל מקום?
מי יעזור לי?…
אני מבקש – הבורא מבצע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest