דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / ללא פרעה אנחנו לא זקוקים לבורא

ללא פרעה אנחנו לא זקוקים לבורא

שאלה: מה תלוי בנו עצמנו?

תשובתי: בנו תלויה רק בניית החיסרון הנכון, ואילו האור העליון נמצא במנוחה מוחלטת. רק במידת כוח החיסרון והמורכבות שלו אפשר לראות את האור, לפי עוצמתו ואיכותו.

בהתאם לכמה אבחנות יהיו בתוך החיסרון, אנחנו נראה או את האור הפשוט, "אור הנפש", שנמצא בנפישה, ללא תזוזה, או את "אור הרוח", שכבר זז ונמצא בתנועה. ואחר כך אנחנו נגלה את "אור הנשמה", שכבר מראה לנו את המקור שלו, מאיפה האור בא. אנחנו מתחילים לראות בו את הרצון של העליון שמיוחס אלינו.

אחר כך בא "אור החיה", שמראה לנו איך אנחנו יכולים ברצון שלנו החזק, המורכב והרבגוני גם כן להיכנס במגע עם האור העליון ולהתחיל לעבוד יחד איתו.

ואז בא האור האחרון, "אור היחידה", כאשר הכול מתאחד בעבודה ובהשפעה הדדית זה לזה.

שאלה: מה ההבדל בין עוצמת האור ואיכות האור?

תשובתי: עוצמה ואיכות, אלה שני מרכיבים של עוצמת האור, בדומה לכך שיש הספק בחשמל שנקבע לפי מתח כפול זרם. בזה נקבע כמה אתה יכול להוציא מהמקור של הכוח את ההספק שלו, כלומר היכולת להפעיל ולבצע את העבודה הדרושה.

הכמות והאיכות הן קשורות יחד. באור העליון אין שום הבדל בין הכמות והאיכות, אלא זה רק כלפי המקבלים. כל החומר הדומם הוא שווה ערך לצומח אחד. יוצא, שצומח אחד זה גיבור באיכות, לעומת כל הטבע הדומם, שזה גיבור בכמות.

שאלה: אז מה אנחנו צריכים לבקש?

תשובתי: אנחנו צריכים לבקש רק חיסרון. טוב שאנחנו עכשיו מקבלים את החיסרון בזמן ההפצה, אין יותר יקר ממנו. להרגיש את עצמנו חייבים לכל העולם, זה הדבר הטוב ביותר. זה אותו החיסרון שבו אנחנו נגלה את כל המציאות, את כל הופעת הבורא.

החיסרון הזה יחייב אותנו להרגיש עד כמה אנחנו זקוקים לבורא. עד היום לא היינו זקוקים לבורא. אבל היום הוא יהפוך להכרחי עבורנו, כמו אוויר. ולכן לא סתם כתוב: "בוא אל פרעה!", כי ללא פרעה אנחנו לא זקוקים לבורא.

מתוך שיעור בנושא "חשיבות החיבור", 25.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מכמות לאיכות
מאור הנפש ועד אור היחידה
תנור חשמלי תוצרת "נרנח"י"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest