דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ללא משמעות החיים אין אדם

ללא משמעות החיים אין אדם

Laitman_2010-12-20_1367_w.jpg

מתוך הכנס בנובוסיבירסק, שיעור מס' 1

כל פעם, כאשר אנחנו מדברים בכנסים שלנו על חכמת הקבלה, אנחנו יכולים לגלות בה עומק יותר ויותר גדול.

קודם כל, אנחנו לומדים היסטוריה: כיצד נוצר העולם שלנו, מהיכן התחילה ההתפתחות שלו – בעיקרון, המדע מספר לנו על כך פחות או יותר. אחר כך האבולוציה של היקום, האבולוציה של כדור הארץ, התפתחותו בשלבים: הדומם, הצומח, החי ואחר כך האדם. ישנם שלבי ביניים: אלמוגים, יצורים שהם חצי דומם וחצי צומח, יש שלב ביניים בין הצומח והחי, ויש שלב בין החי והאדם, הקופים.

והאדם – במה הוא שונה מבעל החי? אם הוא חושב רק על עצמו ועל איך לשרוד בעולם הזה, הוא נמצא באותה דרגת ה"חי". כמובן, יש לו יותר שכל ורגש, אבל אנחנו מבינים שבעיקרון, אם הוא דואג רק לעצמו ורק במסגרת הקיום הנוכחי שלו, הוא גם נמצא בדרגת החי, רק יותר מפותחת. או שבאותם השכל והרגש, באותן האפשרויות ובאותם הכישרונות האדם משתמש לכיוון לא נכון לחלוטין.

תחילת האדם האמיתי היא בכך, שהוא שואל על משמעות החיים. אם הוא אינו שואל, אז הוא כמו בעל חיים, מחזיק את עצמו במצב אופטימלי מבחינה אגואיסטית כדי ליהנות ובצורה מיטבית לספק לעצמו ביטחון, מזון, צאצאים וכן הלאה.

כאשר האדם שואל על המשמעות: "מהיכן אני? כיצד אני קיים? לאן אני הולך? האם יש משמעות בכל זה?", בכך הוא שואל שאלה מעבר לחיים האלה, מעל הגוף שלו. אלה שאלות של דרגת האדם האמיתית. והוא חייב למצוא תשובות.

אנחנו רואים שבמשך מאות שנים אנשים הרגישו צורך מתמיד לגלות את התשובה לשאלה העיקרית הזאת. למה להתקיים אם אין משמעות בחיים, אם אין מטרה יותר נעלה מהחיים עצמם?

אנשים המציאו כל מיני תשובות, כדי איכשהו להרגיע את עצמם ואת החברה. קשה להיות ללא תשובה לשאלה על משמעות החיים, אם היא מתעוררת בך. אבל כיצד למצוא את התשובה האמיתית? אנחנו רואים שבעולם יש מבחר גדול של תשובות: דתות, מיסטיקה, כל מיני טכניקות וזרמים. המדע והפסיכולוגיה נותנים תשובות רבות. אבל האמת היא שתשובות לא קיימות.

התשובה הראשונה התקבלה על ידי "אדם הראשון" לפני 5773 שנים. קראו לו "אדם". הוא כתב על גילוי משמעות החיים בספר שנקרא "רזיאל המלאך". בו הוא סיפר על כך שבמציאות קיים כוח אחיד של הטבע. אותו אנחנו חייבים לגלות, וממנו אנחנו נגלה כל דבר, כי משם מגיע הכול – מתוך הכוח האחיד הזה. הוא כולל בתוכו כל דבר שאחר כך הטבע הוליד בצורה של כוחות, שדות ותופעות אחרות שהלכו והתגשמו. כתוצאה מכך, מהמדרגה העליונה ביותר, האנרגיה העליונה בצורת האור יצרה חלל ריק, נכנסה לתוכו ויצרה בו את היקום שלנו. על כל זה מסופר, כמה שזה מפתיע, לפני 5773 שנים בספר "רזיאל המלאך". מדוע מלאך? מכיוון שהוא לא מתגלה בפני האדם, כך גם הכוחות האחרים של הטבע שממנו הוא מורכב. וכאשר האדם שואל את השאלה על משמעות החיים, התשובה יכולה להיות רק בגילוי של הכוח העליון הזה, היחיד, האחיד, שכולל בתוכו את כל הכוחות האחרים בתור המרכיבים שלו. מתוך הגילוי הזה האדם משיג הכול. והוא מסוגל לעשות זאת.

על זה כתב לנו "אדם הראשון". מאז, ממנו מתחילה חכמת הקבלה, המדע על קבלת המידע על ההיכרות עם הכוח העליון.

אדם, ואותם אלה שהלכו בעקבותיו, דורות של אנשים שבמשך אלפי שנים למדו את המדע הזה, הם לא רק תיעדו את עובדות הבריאה, אלא גם תיארו את השיטה. חכמת הקבלה הלכה והתרחבה, הניסוח שלה נהייה יותר מפורט ויותר מובן וקרוב לנו. במהלך הזמן נוצרה השפה שבה היא השתמשה, אלגוריתם מסוים. והדבר החשוב ביותר בחכמה הזאת הוא החלק המעשי שלה.

כל אחד יכול לשאול את השאלה על משמעות החיים. בכל אדם, במיוחד אצל ילדים, עלתה בשלב כלשהו השאלה הזאת, ואחר כך נעלמה. החיים "דיכאו" אותנו, ואנחנו כבר לא צריכים את המשמעות, מספיק לנו לעסוק בחיים עצמם.

ולכן הדבר החשוב ביותר בחכמת הקבלה זה, ללא ספק, המעשים, השיטה שמסבירה כיצד לגלות את הכוח העליון. מתוך הגילוי הזה הכול יהיה מובן לנו, המקור של כל החוקים של הטבע, החברה, של עצמינו, כל ההיסטוריה של האנושות, ההתפתחות שלה ו"היעד" שלה.

הדבר הזה חשוב במיוחד היום, כאשר העולם שלנו נמצא במצב מיוחד. מיוחד, כיוון שהמצב הזה תואם לשלב של התפתחות האדם. המצב הזה דוחף אותו לשאלה על משמעות החיים ומציין את השלב הבא, שבו הפרדיגמה שלנו, שיטת ההתפתחות שלנו, פשטה רגל. במילים אחרות, לא לשווא האדם היום שואל את השאלה על משמעות החיים, הוא חייב למצוא את התשובה כדי להמשיך להתקיים!

כל האנשים שהדבר פעם עניין אותם, חיפשו תשובה לשאלה העיקרית הזאת: פילוסופים, פסיכולוגים, ו"סקרנים" רגילים. וכיום המצב הוא כזה שפוליטיקאים, כלכלנים, סוציולוגים, מדענים – אנשים שאוהבים דיוק ופרטים, רוצים למשש ולמדוד כל דבר, הם בסופו של דבר אינם יודעים מה לעשות. המצב הזה של העולם מביא אותנו למקום שכולם חייבים לשאול את השאלה על משמעות החיים ולגלות את התשובה.

לשם כך קיימת חכמת הקבלה. כמה שזה נראה מוזר, כאשר אנחנו מגלים אותה, אנחנו נדהמים ממה שאנחנו רואים. הרי, תמיד חשבו שהחכמה הזאת היא משהו אחר, חשבו שזה מעין מיסטיקה, ואולי, גילוי עתידות, ניבוי, וכן הלאה. והאמת היא, שמדובר במדע מקורי, כללי, המקור לכל המדעים הפרטניים.

על כך גם כותבים מדענים ופילוסופים מפורסמים רבים. לפרטים ראו הלינק: חוקרים והוגי דעות על הקבלה.

מתוך הכנס בנובוסיבירסק, שיעור מס' 1, 07.12.2012

 ידיעות קודמות בנושא:
"מלכות" שרצתה להשיג את ה"כתר"
האדם שאינו מוותר
החיים כבריחה מהשאלה על משמעותם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest