מתוך הכנס בנובוסיבירסק. שיעור מס' 3
שאלה: אם "אין עוד מלבדו" והבורא הוא זה שנותן לנו את כל ההרגשות והתחושות, האם זה אומר, שהאדם הוא מכשיר שבעזרתו הבורא מכיר ומשיג את עצמו?
תשובתי: לא. הבורא לא צריך להכיר את עצמו. אתה רוצה לומר, שהבורא ברא משהו הפוך ומנוגד כדי להכיר מתוך ההפוך והמנוגד הזה את עצמו.
קודם כל, מי שיכול לעשות דבר כזה, כבר אין לו צורך להכיר את עצמו. אם אני יוצר משהו הפוך, אז אני כבר יודע מה זה. עם השׂכל שלנו אנחנו לא יכולים להבין את זה, לא נצליח. שום פילוסופיה לא תועיל כאן. אם אנחנו מדברים על המקור הראשון, אז המקור הזה כולל בתוכו הכול. כל מה שנובע ממנו, ודאי שקיים בו.
מתוך שיעור מס' 3 בכנס בנובוסיבירסק, 08.12.2012
ידיעות קודמות בנושא:
אחד, זה הכול
האחד שבו מתאחדים השׂכל והלב
"יחיד ומיוחד"