דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ללא הרצאות מבוא, זה כמו ללא לוח הכפל

ללא הרצאות מבוא, זה כמו ללא לוח הכפל

כנס בגאורגיה. שיעור מס' 4

שאלה: אם אדם לא עבר קורס מבוא, אנחנו לא צריכים לקבל אותו לקבוצה. אבל מה לעשות, אם הוא כבר הגיע לשיעור בוקר ויש לו ניסיון חיים רב?

תשובתי: ניסיון חיים אינו מעיד על שום דבר. תתאר לעצמך, שכל אלה שחיים על פני כדור הארץ, על פני הכדור הקטן הזה, הם פשוט בהמות. אין להם ניסיון חיים! וכדי להגיע לֵמה שאנחנו מדברים עליו, דרושה להם כמות מסוימת של ידע. איזה ניסיון חיים יש להם?! במה?!

אדם יכול להיות איש עסקים מעולה, פוליטיקאי, פילוסוף, מדען, לא משנה מה, אבל אם אתה תשאל אותו: "במה מסתכמת הבחירה החופשית? איך אנחנו משיגים את העולם? איך אנחנו מרגישים אותו? מאילו אלמנטים הוא מורכב? מהי השפעתו של האדם עליו? האם אנחנו מנוהלים או לא? האם הכוח העליון הוא היחיד או שישנם הרבה כוחות?", אז שום ניסיון חיים לא יעזור לו לענות על השאלות האלה.

שאלה: אבל אם האדם הולך ללימודים בסיסיים, ובמקביל מופיע אצלו הצורך להיות בקבוצה ולהגיע לשיעורי הבוקר, ואילו אנחנו לא מאפשרים לו לבוא, אז הוא יכול לעזוב?

תשובתי: אני חושב שאם יש לו הבנה רצינית של גדלות חכמת הקבלה, אז הוא לא יעזוב, זה דבר אחד. אני בכל זאת הייתי עושה כך. הייתי אומר: "סליחה, אבל אצלנו החוקים הם כאלה".

למשל, באוניברסיטה קיימת תוכנית מיוחדת, כאשר אתה לא יכול לדלג מעל כמות מסוימת של ידע שאותו אתה מקבל! ואילו אצלנו, אדם שמגיע ללימודים, לא מקבל ידע שיטתי. מה הוא לומד? פעם "תלמוד עשר הספירות", ופעם פתאום קורא זוהר. איך אפשר להסביר לו בחמש דקות בשביל מה הוא קורא זוהר?

שיטת הקבלה מבוססת על קליטה הדרגתית של החומר באדם, ברצון שלו, בתודעה שלו, בלב ובשׂכל, ולא ניתן לדלג על זה. סדרת המדרגות אינה משתנה. חייבת להיות תנועה עקבית, הדרגתית, ואנחנו לא יכולים לעשות עם זה שום דבר, אנחנו רק יכולים להאיץ את התנועה שלנו.

לכן ללא עשר הרצאות מבוא לא ניתן להסתדר. זה בכל זאת בסיס, יסוד, שבלעדיו, כמו ללא לוח הכפל, לא תוכל לעשות כלום.

אם האדם למד הרבה דרך האינטרנט, שמע את השיעורים שלנו, השתתף בהם ואחר כך מגיע לקבוצה, זו גם בעיה, מפני שאנחנו מדברים על לימודים בסיסיים, ואילו בשיעורי הבוקר אנחנו לא לומדים ידע בסיסי. אנחנו נוגעים בו פה ושם, אנחנו כל הזמן חוזרים לחומר הזה, לכן בהחלט אפשרי שיהיה חסר לו משהו.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס בגאורגיה, 08.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הרצאת המבוא: כיוון להבנה
קביעות השיטה
לשנות את האדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest