דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לכל רגע סיבה משלו…

לכל רגע סיבה משלו…

השגה רוחנית מגיעה בצורה מאוד איטית, כי הרי מדובר על הופעתו של מבנה חדש בתוך האדם. אפילו איננו יכולים לתאר לעצמנו, מה זה אומר לרכוש טבע שני! כזה דבר לא קיים וגם לא היה, לא בעולם שלנו ולא ביקום ולא התרחש במשך כל ההיסטוריה.

הטבע הזה שנרכש על ידינו נבנה בהדרגה ובאיטיות על בסיס המון חלקים ומצבים פרטיים שמופיעים בתוכנו. זוהי עבודה מדוקדקת, איטית אך בלתי פוסקת של האור העליון עלינו. בתהליך ההשׂגה הרוחנית קיימת תקופה לטנטית, כשבתוך האדם מתרחשת עבודה גדולה בהכנת התכונות/הכלים הרוחניים. וזה מסמל פשוטו כמשמעו, לידה חדשה.

אך איננו צריכים סתם להיוולד בנוסף בעולם הרוחני, עלינו לעבור שינויים בכל הדרגות של הרצון שלנו: 0/שורש, 1/א', 2/ב', 3/ג', 4/ד', ורק אז נרגיש שמשהו מתרחש עימנו. ועד לדרגה ה-4/ד' הכול מתרחש באופן לא מובן ונסתר בתוכנו. אנחנו כאילו עוברים מנקודת האפס של הבריאה עד למצב שבו מתחיל בתוכנו להתעורר במקצת הרצון לרוחניות. זה אפילו לא רצון, אלא איזו הבנה של הרצון הזה, ניתוק ממה שקיים בנו עכשיו. זה מתרחש תחילה בהרגשות ואחר כך בשׂכל.

כך פועל עלינו האור העליון. לכן זה לא ריאלי לחכות שהכול יתרחש בשנייה אחת. למרות שהאדם חייב לרצות את זה בכל כוחותיו. במילים אחרות, כל רגע חייב להיות אחרון, ואם לא יצא, אז שהרגע הזה יהיה התחלה של הרגע הבא.

מתוך שיעור על אגרת נ"ב של בעל הסולם, 26.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
האם התהליך עצמו קיים?
לראות את עצמי מהצד
סלק את הצל שלך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest