דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם התהליך עצמו קיים?

האם התהליך עצמו קיים?

כל העבודה שלנו מורכבת כדי להצדיק את המצבים שאנחנו עוברים, ואז הם ייראו לנו יותר נוחים. וזה תלוי רק בנו! כי הרי כל המצבים האלה אינם ניתנים לשינוי, כל הרשימות (הגנים הרוחניים) חייבים לצאת בשרשרת בזו אחר זו, ולהיות מיושמים לגמר התיקון. הם מתגלים בהדרגה בתוכך כדי שתצדיק אותם. ומה זה אומר "להצדיק"? – לתפוס, להרגיש ולהבין לאיזו מטרה הם באים, מי מביא אותם, בשביל מה, באיזה סדר.

כך אתה מפתח את עצמך, ובכזאת מידה שאתה מתחיל לכלול בתוכך את כל הבריאה. את זה בדיוק רוצה ממך הבורא! ולכן הוא לא נותן לך את הצורה הסופית, כי לא היית מרגיש ומבין בה שום דבר, אלא הוא מעביר אותך דרך כל רצף הפעולות הזו.

אך האם התהליך הזה קיים באמת? – הוא אינו קיים! אין לא התחלה ולא סוף, אין כלום! קיים רק מצב אחד מושלם. רק שלמענך הבורא מותח אותו מההתחלה ועד הסוף, כמו גומייה, כך שמחדיר בפעולה היחידה שלו את האגו, את היצר הרע, הרצון ליהנות. ואז אתה יכול לעבור בעקביות את כל המצבים האלה, מההתחלה ועד הסוף, כך שיחד עם זה אתה משכלל את השׂכל והרגש שלך.

זה עוזר לך להבין את כל תהליך הבריאה, משני ההפכים: מתוך החושך אל האור. ואם זה היה רק מצב אחד, לא היית מצליח להבדיל בשום דבר, כי הרי אתה הוא הנברא. דרושים לך שני מצבים כדי להרגיש ולברר אותם זה כנגד זה.

מתוך שיעור על אגרת נ"ב של בעל הסולם, 26.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
לראות את עצמי מהצד
לבורא אין חושך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest