דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לכל אחד עולם משלו

לכל אחד עולם משלו

"מְכַשֵּׁפָה, לֹא תְחַיֶּה." (תורה, שמות, פרשת "משפטים", פרק כ"ב, פסוק י"ז).

האדם הוא עולם ומלואו, העולם כאילו משתקף בו. ואם מדברים על העולם הפנימי של האדם, אז "מכשפה" היא לא אחרת אלא תכונתו. כל אחד מאיתנו רוצה להאמין במשהו. הוא מושך אחריו מתוך ילדותו, ואפילו מתוך מעמקי התקופות הקודמות, מגמות קודרות כלשהן, מושגים ואמונות.

למעשה, לכל זה אין מקום בעולם. הקבלה אומרת שהעולם הוא חומרי לחלוטין וגם הרוחניות של העולם היא חומרית כמו העולם עצמו. עלינו להתייחס אליה בצורה ריאלית לחלוטין. את מה שאנחנו משיגים, עם זה אנחנו יכולים לעבוד. לכן, חייבים לקחת בחשבון רק את החוקים, את התכונות שאנחנו מגלים.

המקובלים מגלים תכונות יותר עמוקות ממה שמגלים המדענים. הם עובדים עם התכונות הללו, עורכים ניסויים, בדיקות, חזרות, אנליזה וסינתזה. כל הידע הזה מצטבר מדור לדור. כל דור בודק אותן ומתקדם, מגלה את הטבע יותר ויותר לעומק.

לכן, אין כאן מקום לשום דתות וטעויות, כי היחס לעולם צריך להיות לפי חוק המחקר החשוב ביותר, והוא "אין לדיין אלא מה שעיניו רואות", כלומר, אין שום כלי השגה אחרים. לכן, אסור לדבר על דתות ואמונות שונות.

בקבלה, "אמונה" נקראת תכונת ההשפעה, כאשר האדם עושה מאמץ, מתעלה מעל תכונת הקבלה האגואיסטית שלו ומגיע לתכונת ההשפעה.

לפיכך, "מכשפה" היא אדם שמאמין בתופעות לא טבעיות, לגמרי לא מציאותיות. ואנחנו מדברים על המציאות שחוזרת ויכולה להיחקר על ידי אנשים שונים בתקופות שונות, ובמקרה הזה זאת תופעה מדעית בלבד, מוכחת, כלומר, זאת עובדה. חוץ מעובדות אנחנו לא מסתמכים על שום דבר!

הערה: ואם מישהו יבקש ממך להוכיח ולהראות.

תשובתי: אי אפשר להוכיח ולא להראות שום דבר. אם אני לא רואה טוב ואין לי משקפים ואתה אומר שעומד שם ארון, אז האם אני יכול להאמין לך? הרי זה לא ניתן להוכחה עבורי.

כלומר, עליי לרכוש תכונות כלשהן שבעזרתן אני אוכל להוכיח או לסתור את דבריך. במקרה הזה אני שומע דברים שממש לא קיימים בשבילי. לכן, בשביל כל אדם, העולם קיים בצורה זאת או אחרת רק באותה המידה שהוא משיג את העולם.

שאלה: כלומר, אתה אומר לאדם ומסביר לו שעליו לבדוק את הכול בעצמו ולא להאמין לך?

תשובתי: לא, אני בשום פנים ואופן לא כופה עליו את התמונה הזאת! אני לא אומר לאדם למה עליו להגיע, מפני שעכשיו הוא בכל זאת לא יראה זאת, כי הוא לא יודע מה זה ארון אם הוא מעולם לא ראה אותו. אני מסביר לו כיצד להגיע להשגה ולהרחיב את גבולות השגתו.

רק בזה עוסקת חכמת הקבלה, שמקור שמה הוא מהמילה "לקבל", "להרחיב", כלומר, לקבל מידע יותר ויותר גדול. היא מספרת רק על בניית אמצעי השגה חדשים בתוך האדם שדרכם הוא כבר משיג את הכול לבד.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 27.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
השגה שאינה מותירה ספק
אמונה תפֵלה רווחת
ניסיון חוזר – קריטריון לאמת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest