לכוון רק להשפעה

שאלה: האם צריך לבקש מהאור שהוא יראה לי את הרע ויחשוף את האגואיזם כשונא שלי. כי בסופו של דבר, זוהי האמת, ורק אם אני אראה אותה, אני אוכל לזוז מהמקום.

תשובתי: אני לא אתקדם בצורה כזאת. נניח שאני מרגיש את הטוב ומבקש לגלות לי את הרע. האם יגלו לי אותו? – לא, לא יגלו, מפני שחסר לי הכלי לגילוי שלו.

אם אתה רוצה שיגלו לך את הרע, תעשה טוב. עצם הפעולה הזאת, היגיעה הזאת, תקנה לך את החיסרון והיכולת לגלות את הרע.

אנחנו כל הזמן צריכים לדאוג ליצירת הכלים, כי בלעדיהם אין לנו מה להרגיש. אם אני רוצה לעלות למדרגה הבאה, אני צריך להשקיע משהו. בעיקרון, אני צריך לגלות את הרע ולתקן אותו כדי לעלות. לשם כך, אני מייד משתוקק למעלה, מבלי לנסות תחילה לרדת לתוך האגואיזם.

לא דורשים ממני לשקוע ברצון האגואיסטי ולהיכשל במאבק איתו. הרע יתגלה לי גם כך, אבל בתנאי שהמגמה תהיה חיובית. כשאני רוצה להגיע לטוב, הרע מתגלה במידה שבה הוא יהיה "עזר כנגדו". ואחרת, אם אני סתם אראה עד כמה הטבע שלי רע, אני אשב ולא אוכל לזוז תחת המשא הכבד הזה.

בדרך הנכונה מראים לי מה בדיוק ובאיזה כיוון אני צריך לתקן. יחד עם זה, אני לא שוקע בבוץ אלא ממשיך לדרוש את האור המחזיר למוטב מעל ההרגשה שמופיעה, ולהתקדם להשפעה.

העיקרון הוא כזה: אני מתקדם לקראת הטוב, לקראת ההשפעה, ואז, מתגלה לי בדרך הרע, האגו. אני משתדל להמשיך באותו הכיוון לטוב, וממשיך בדרך יחד עם הטוב והרע, עד שאני רוכש את המדרגה הבאה. במדרגה הזאת מבעבע בתוכי האגואיזם ומבחוץ שורה עליו ההשפעה.

בצורה כזאת אני כל הזמן מכוון לכיוון אחד, ורוצה לגלות את הטוב ולא את הרע. אחרת הרצונות הטמאים של הקליפה הם שמניעים אותי.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 08.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להפוך את כל הרע לטוב
אל תאכל את עצמך כמו גנב שנתפס
האם אני צריך לחפש בתוכי את הרע?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest