לך מפסגה לפסגה

שאלה: כיצד ניתן לעזור לחברים שעוזבים את הקבוצה?

תשובתי: צריך לעזור להם להבין שכל הרע מתגלה לנו בכוונה. ואילו אנחנו ננעלים על ההרגשה הרעה וחוץ ממנה איננו רואים שום דבר. אולם חייבים לברר את מקור הרע: מהיכן הוא מגיע ומדוע, מה רוצים לעורר בתוכי באופן כזה?

אך כשהרע מתגלה, האדם שוכח מהכול. אני יכול להודות שאותו הדבר קורה גם לי, למרות כל 30 שנות הניסיון שלי בחכמת הקבלה. הרי מתגלה המדרגה הבאה, שעל זה נאמר: "אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא". תחילה אתה נופל לחטא, כלומר נמחק בך כל מה שהשגת מקודם, ואתה נזרק לעולם הזה, כאילו שאין שום רוחניות.

על רבי שמעון כתוב, שלפני שהוא עלה לגמר התיקון, הוא נפל כל כך עמוק, עד שהרגיש את עצמו כשמעון מן השוק. כלומר האדם נופל ומרגיש רק את הרע, לא את הבורא ולא את העולם הרוחני. לכן קיים העולם הזה, שאנחנו נאלצים כל פעם לרדת לתוכו.

אפילו אם אתה נמצא במדרגות הגבוהות של עולם האצילות, אתה נופל בין המדרגות עד לעולם הזה, עד לאותה הדרגה הבהמית, כמו כולם, ושוב מתחיל לטפס למעלה.

לכן צריך להסביר לאדם, שכל ההרגשות שלנו ניתנות לנו מלמעלה במטרה מסוימת. ואם מתגלה לו הרע והשנאה ביחס לאחרים, אז זה אותו הר סיני (הר השנאה), שעליו אנחנו צריכים לעלות. הכול מתגלה רק למען המטרה, ושום דבר אינו קורה במקרה.

מה הטעם לתת לנו כך סתם כל מיני דאגות וחוויות, אהבה או שנאה כלפי מישהו? כולנו נמצאים רק בתהליך אחד, וכל הבעיות והמלחמות שמתרחשות בעולם, ניתנו רק כדי לגלות את מקום השבירה שלנו ולחייב אותנו לתקנו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 25.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כמה עוד שנאה צריך לגלות
להיוולד מחדש בכל מדרגה
המשחק לא יעזור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest