דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ההגרלה הרצינית ביותר

ההגרלה הרצינית ביותר

שאלה: מה לעשות אם אני מאוד רוצה להיתקן, אך אינני מוכן לקבל את התיקון הזה מהבורא?

תשובתי: כאלה מצבים אנחנו עוברים בדרך הזאת. כשאנחנו רק מגיעים לחכמת הקבלה, בכלל איננו מבינים לאן הגענו.

הרי מוביל אותנו גֵן ההתפתחות הפנימי (הרשימו), שנע ממקום למקום כמו חלקיק טעון בשדה אלקטרומגנטי, ומביא אותנו לכזה מקום, שבו אנחנו יכולים להשיג איזשהו איזון זמני.

כך אנחנו נעים בתוך שדה הכוח הזה ומגיעים לקבוצה, למקור האור. אך בינתיים לא מובן לנו לאן נפלנו. אנחנו פשוט מרגישים שמצאנו משהו מעניין עבורנו, שעליו היינו רוצים לשמוע. אך האדם עדיין אינו מבין מה קורה איתו ומה זה המקום הזה שאליו הגיע.

כל האנושות מתפתחת בהדרגה במשך כל ההיסטוריה שלה על פני האדמה, ומדור לדור הרצון שלנו משתכלל. ועכשיו הגענו לגלגול האחרון והמכריע. הרי אף פעם קודם לכן לא הבנו מה קורה איתנו. ורק היום, בזמננו, אנחנו מגיעים בפעם הראשונה בצורה מדויקת למימוש הנשמה שלנו.

לכן, האדם הולך לאיבוד ואינו מבין מה קורה איתו. הוא אינו רואה שהוא נמצא בשלב הסופי של תהליך מאוד ארוך ומיוחד, שעוברת כל האנושות: ישנם כאלה שהולכים בשורות הראשונות, וישנם כאלה שזמנם טרם הגיע, ועוד יגיע תורם.

אך העבודה האמיתית מתחילה כשהאדם מבין שהוא צריך לעבוד על החיבור עם החברים. ואז מתגלות לו המון הפרעות, שאין בכוחו להצדיקן. הוא מסכים למסור את עצמו לשליטת הזרם הזה של השנאה כלפי כולם, וכך הוא שוקע בטענות וחישובים רבים.

וזוהי הנקודה הבעייתית ביותר, שרבים מועדים בה ועוזבים, עד לפעם הבאה שתתאפשר להם הזדמנות כזאת, אולי בעוד כמה שנים, ואולי כבר בחיים הבאים.

אף אחד לא יצליח לברוח מזה. הרי הנשמה חייבת להשיג תיקון, ואין זה תלוי ברצונו של האדם. באדם תלוי רק המימוש של הבחירה החופשית שניתנה לו, כלומר של התיקון הזה, או עכשיו או שעוד לא ידוע מתי.

לכן העבודה הרצינית מתחילה מאותו הרגע שבו אנחנו מרגישים דחייה מהקבוצה. וכאן כל ההצלחה תלויה במידה שבה האדם מבין שזהו רק משחק שמנהלים מלמעלה, ולא דבר אמיתי.

אין שום דבר אמיתי בחיים שלנו, אפילו החיים האלה עצמם הם רק משחק. והמשחק הרציני ביותר הוא כשנותנים לאדם להרגיש דחייה ושנאה דווקא מאותו החבר, שאיתו הוא עומד להשיג חיבור ולגלות יחד את הרוחניות!

אותם החברים שמתאספים איתו לקבוצה אחת, הם החלקים של נשמתו, הנשמות הכי קרובות אליו. אך נותנים לו להרגיש כלפיהם שנאה, דווקא כדי שהוא ידרוש מהבורא לחבר אותם. ודווקא בתוך המצב הזה, הוא יגלה את הבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 25.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כמה עוד שנאה צריך לגלות
לאן הובילה אותנו שרשרת התפתחות הגֵנים
"הנקודה שבלב" היא קרש הקפיצה אל הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest