לך לקראת השלמות

מיכאל לייטמן

הפרטים החלקיים אינם קיימים. רק נדמה לנו שאנחנו רואים רק חלק, מכיוון שאיננו מסוגלים לקלוט את המערכת השלמה, את תכונותיה, את שיתוף הפעולה בתוכה, את כל התופעות, המצבים והזמנים.

בעולם שלנו אנחנו בוחרים בתופעה כלשהי ולומדים אותה בנפרד, בפני עצמה. ברוחניות אנחנו תמיד לומדים על השלם, כל מדרגה היא שלמות, וקיימות בה כל עשר הספירות. אנחנו לומדים על כולה, אבל רק במידה מסויימת.

לשם כך אנחנו צריכים שיהיה לנו כלי רוחני מלא ומוכן, הרי רק מושלם יכול לקבל לתוכו שלמות. רק כשהכלי שלי יהיה מוכן לקבל איזשהו חלק קטן של שלמות, אוכל להרגיש את הרוחניות. לכן אנחנו תמיד צריכים לשאוף לשלמות ולשלם, ולא להסתפק רק בלימודים או רק בהרגשות, לא לעצור ולא לחכות. אנחנו צריכים ללכת לקראת השלמות, ולהכין את הכלי הרוחני שלנו שיקלוט, שירגיש ושישיג את כל העולם הרוחני. רק אז נזכה בגילוי הרוחני.

לכן העבודה שלנו היא לא להגביל את עצמנו, אלא לפתוח את עצמינו עד כמה שרק אפשר. אנחנו צריכים ללכת לקראת הגילוי המקסימלי בקו הימין, וכבר בהתאם אליו יתגלו ההגבלות של קו השמאל, כהשלמה לקו הימין, שאינה תלויה בנו.

האור העליון יודע מה אנחנו צריכים לגלות בהתאם להתקדמות שלנו, ובהתאם אליו אני מעריך באיזו מידה אני יכול להשיג את התמונה השלמה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 17.02.2010

רשומות קודמות בנושא:
עיגול הוא סמל השלמות הרוחנית
הרוחניות – מערכת אינטגראלית

One comment

  1. מחול הים ניתן ליצור כל צורה, אך אין דבר יפה יותר מצורתו הבתולית, ובשביל זה גלי הים, עד שאחד שלם יהיה.

    אתם הוא הגל שלי.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest