דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / ליצור רצון אחד משותף

ליצור רצון אחד משותף

"וידבר ה' אל משה לאמר: עשה לך שתי חצוצרת כסף מקשה תעשה אתם והיו לך למקרא העדה ולמסע את המחנות: ותקעו בהן ונועדו אליך כל העדה אל פתח אהל מועד" (בהעלותך, י', א'-ג').

זהב זה רצון לקבל, כסף זה רצון להשפיע. לכן חצוצרות מכסף מוציאות קול שקורא לחיבור נכון של העם. לתקוע בחצוצרה, זה אומר לכנס את כל התכונות של האדם לאיחוד. כי הבעיה היא לא בלתקן תכונה אחת או שנייה או שלישית, אלא כדי לחבר אותן. העיקר זה חיבור לסכימה אחת יחידה, לרצון אחד ויחיד.

אתם מתארים לעצמכם, אם מנסים לאסוף ולהרכיב את הגוף של האדם לפי תאים, לפי אטומים ואפילו לפי חומצות דאוקסיריבונוקלאית (ד.נ.א., ר.נ.ק. וכולי), אז זו כמות אין סופית של קשרים הדדיים והעבודה ההדדית שלהם. אי אפשר ליצור מערכת כזאת!

ואילו אנחנו חייבים לעשות זאת. אנחנו צריכים ליצור מהרצונות המתים, מהחומר הרוחני דומם, חומר חי, כפי שזה התרחש מיליארדי שנים לפני האבולוציה, כאשר מתוך הטבע הדומם הופיע בהדרגה הצומח, אחר כך החי והאדם. את כל זה צריך לאסוף יחד ולקשור כך שייצא רצון חי, שכבר יכול להימצא בבית המקדש, כלומר בקשר עם הבורא במידה מסוימת של הידמות והשתוות אליו.

שאלה: למה נאמר: "עשה לך שתי חצוצרת כסף מקשה תעשה אתם"?

תשובתי: הרצון חייב להיות אחד, יחיד ומאוחד, במיוחד אם הוא ניתן מלמעלה. אין לנו את הזכות לפרקו לחלקים. הבורא הוא אחד, ולכן כל מה שנובע ויורד ממנו, ניתן כאחד עבור כולם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 4.2.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest