דף הבית / חינוך, ילדים / ליצור כמה שפחות דברים שאין בהם צורך

ליצור כמה שפחות דברים שאין בהם צורך

שאלה: מהם העקרונות החשובים ביותר שכל מובטל חייב לדעת ובלעדיהם הוא לא יוכל להסתדר בעולם החדש?

תשובתי: ראשית, אי אפשר להסתדר בעולם החדש כאשר כל אחד חושב על עצמו. אנחנו צריכים לחשוב על כולם יחד. אין ברירה, זהו חוק הטבע שמתגלה בימינו.

שנית, כל האנשים בחברה חייבים לדאוג זה לזה, בדומה לאיברים בגוף אחד.

בעולם הגלובלי אנחנו לא צריכים לבנות את המערכות האגואיסטיות – החל מכלי התקשורת, הממשלות, המערכות הסוציאליות השונות: הבריאות, החינוך ועוד, שבהן לאף אחד היום לא אכפת מה יהיה עם האחר. אלא אנחנו צריכים לדאוג כיצד לבנות אדם בריא בחברה בריאה. למטרה הזאת חייבות להיות מכוונות כל המערכות הקיימות במדינה. כלומר חייבת להיות תוכנית אחת כללית.

רק לאותם האנשים שמבינים שאנחנו זקוקים לאינטגרליות ולערבות הדדית יש זכות לנהל את החברה. אחרת כל אחד ימשיך את הפרוטקציוניזם שלו ויוביל לניגוד לטבע ולהרס.

צריך לדאוג שאותו היחס יתקיים במשפחה, בחינוך הילדים, בשכונה, בעיר, במדינה ובכל העולם. כלומר אנחנו צריכים לפתח לא רק את המערכות המבודדות והממוקדות: מערכות החינוך, התרבות, הבריאות וכדומה, אלא גם לעבוד במעגלים, כשאנחנו עוברים ממעגל קטן למעגל רחב יותר ויותר ובסופו של דבר מקיפים את כל האנושות.

צריך לארגן בצורה שונה את כל הארגונים הבינלאומיים, כך שזאת תהיה מטרתם, ואליה הם יכוונו את כל פעילותם. כל החוקים בעולם צריכים להתקבל כבר כחוקים אינטגרליים, כדי שהאינטגרליות תהפוך לחוק הכרחי לקיומנו. כל ההתנהגות, בתי המשפט והמערכת המשפטית צריכים להיות מכוונים רק לזה.

מתוך החוק האינטגרלי נובעות תוצאות שמשפיעות על כל תחומי החיים שלנו: תחילה במה שנוגע למפעלים, לחברות, לעסקים השונים – האם יש להם זכות קיום או לא. אם עסק אינו תואם למערכת הייצור ההכרחי, הוא דומה לקוץ שנכנס לגוף, שמזהם ומזיק לכל הגוף.

צריך להוציא אותו ולהשאיר רק את הדברים הבריאים ההכרחיים. זוהי תפיסת עולם חדשה לגמרי, כשלאף אחד אין זכות ליצור משהו ללא כל סיבה, רק כדי למכור את זה. להיפך, ככל שאנחנו יוצרים פחות וככל שאנחנו מוכרים פחות – זה יותר טוב. זוהי גישה הפוכה לחלוטין מהגישה הנוכחית, ולפיה הכול ישתנה.

שאלה: כנראה מדובר על מצב עתידי מתקדם מאוד שיהיה התוצאה מהחינוך האינטגרלי, כשהממשלה תוכל להחליט איזה עסק נמצא בהרמוניה עם הטבע ולכן כדאי לפתוח אותו?

תשובתי: זו תהיה גם תוצאה של השינויים ההכרתיים וגם תוצאה של האבולוציה הטבעית, כשכּל התעשייה שאין בה צורך תיכחד מאליה.

מתוך שיחה בנושא "לימודי העולם החדש", 01.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להוציא את האוויר מהבלון, ולא את השדים מהבקבוק
עבדים מרצון
שעות הפנאי על ספסל הלימודים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest