דף הבית / כלכלה / כסף / אירופה על סף "הרייך הרביעי"?

אירופה על סף "הרייך הרביעי"?

דעתו של אלכסנדר טרנטייב: "האליטה המקומית של האיחוד האירופי אינה רוצה לציית לברלין, מתוך החשש שאירופה תהפוך לרייך הרביעי, שבו תפקידן של הממשלות הלאומיות יצטמצם לביצוע ההחלטות שמתקבלות על ידי הבירוקרטיה המרכזית.

הפוליטביורו האירופאי. גרמניה משקיעה חלק גדול מאמצעיה בקרן היציבות הכלכלית וסבורה שהאיחוד האירופי זקוק למנגנון פעיל של כפייה שיאפשר לפקח על המדיניות התקציבית של המדינות הלאומיות. אולם ברוב מדינות אירופה הדבר מתפרש כתכתיב של האליטה בבריסל שמשרתת את האינטרסים של ברלין. סביר להניח שמשבר החובות יאפשר להגשים את החלום על "מדינת-על": לאחד את החובות, ליצור את הגזברות האירופית ולהתחיל את האינטגרציה הפוליטית.

הבידוד הלא מבריק. הדבר אינו מספק את הספקנים הבריטים. אולם פריז וברלין מתכננות את האינטגרציה ללא לונדון.

ההתנגדות האירופית. בריטניה אינה המדינה היחידה שמתנגדת. מזרח ודרום אירופה אינם רוצים לפעול לפי רצונה של ברלין. הקשרים ההדוקים וההתחייבויות נחשבות למכשול לחופש ולדמוקרטיה, והם התנאים המקדימים להיווצרותה של "אימפריית הרשע השנייה", של ממלכת הנומנקלטורה שבה המדינות הלאומיות מאבדות את עצמאותן הפיננסית. "לא לרייך הרביעי!".

המנהיג המאולץ. הנסיבות דוחפות את גרמניה לתפקיד המרכזי בזכות כלכלתה החזקה והיציבה. הולנד, פינלנד, המדינות הבלטיות, פולין, שבדיה, דנמרק ואוסטריה אינן מתנגדות ל"רייך הרביעי", אך הגרמנים בעצמם עדיין אינם מוכנים לסטאטוס של השליט האירופי. הם נרתעים מהאפשרות שברלין תצטרך לשלם את חובותיהם של השכנים פושטי הרגל.

הרי גרמניה הרוויחה יותר מכולם מהיווצרות האיחוד, שגרמה לזינוק ביצוא. ובמקום לגנות את תושבי הדרום העצלנים, גרמניה צריכה להתחלק בשלל. גרמניה פשוט העבירה, בצורת הלוואה, את סכומי העתק שהיא הרוויחה כתוצאה מהנפקת המטבע האחיד האירופי".

התייחסותי: עד כמה ברורה היום האמת שעליה דובר בבלוג הזה לפני שנים רבות: הצורך בחינוך ברוח העולם האינטגרלי החדש, לכולם: מעקרות בית ועד לפוליטיקאים. ואז כולם היו יודעים בוודאות לאיזו מטרה הם צריכים לשאוף, מפני שזוהי דרישתו של הטבע.

ידיעות קודמות בנושא:
האבולוציה של העולם הגלובלי
נאציזם בעולם החדש
לאן תיטה כף המאזניים העולמית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest