דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ליצור דמות אינטגרלית של אדם

ליצור דמות אינטגרלית של אדם

שאלה: במה שונה האגו שמתגלה בין חברי הקבוצה האינטגרלית, מהאגו הבהמי?

תשובתי: זהו אגו של דרגה אחרת לחלוטין. הוא מופיע רק באלה ובאותה המידה, שבה האדם משתוקק לאינטגראציה (לשילוב).

זה כמו גוף חדש שאת מתכוונת ליצור עכשיו. דרך אגב, דווקא את יוצרת אותו ולא מישהו אחר. על ידי הדבקה של גוף חדש מתאים אגואיסטיים קטנים, את מתחילה להרגיש עד כמה החלקים האלה נמצאים בהתנגדות ביניהם, במאבק, בסתירה, וזה באמת כך בגוף שלנו.

אם אנחנו ניקח אטום, אז האם פלוס ומינוס לא הפוכים ומנוגדים זה לזה? ויחד עם זה ללא ברית ביניהם לא היה קיים מרכיב, שממנו היה נוצר כל החומר. מתוך מאבק וחיבור של הפכים אנחנו מתחילים להשיג הכול.

אנחנו בעצמנו על ידי המאמצים שלנו, על ידי תכונות חיוביות ושליליות שמופיעות בנו באופן שווה, יוצרים, בוראים את הדמות הזאת, את המערכת האינטגרלית הזאת שנקראת "אדם". אנחנו משתוקקים באופן חיובי לקשר בינינו, ובמקום זה מקבלים השפעה שלילית, ניתוק. ושוב עם הניתוק הזה משתוקקים לחיבור בדרגה הבאה, ושוב נדחים זה מזה עם האגו החדש. וכך כל פעם עולים לאינטגרציה (שילוב) חדשה.

ומי כאן האדם? אדם, זה מי שמחבר את שני הכוחות המנוגדים של הטבע יחד. שני הכוחות האלה הם לא שלנו. אנחנו צופים בהם מרחוק: עכשיו אני שונא את האחרים, משתוקק לאהבה כלפיהם, מתחבר איתם, נדחה מהם. בתוכי פועלים שני כוחות של הטבע. אני בפני עצמי, מרכיב ניטראלי, שעל ידי השימוש בהם כמו בשני מושכות או בשני כוחות מנוגדים, פלוס ומינוס, בונה גוף אנושי רוחני. זהו גוף שבו קיימים, כמו בדיפוֹל, אגואיזם ואלטרואיזם, בכך שתומכים הדדית זה בזה.

מתוך שיחה עם ואלריה חצ'טוריאן, 26.11.2012

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest