דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ליהנות בצורה אינסופית? – יש פטנט!

ליהנות בצורה אינסופית? – יש פטנט!

שאלה: איך אני יכול לתאר לעצמי פרצוף? כיצד הוא מתגלה באדם?

תשובתי: פרצוף הוא קבלה של אור במנות, בכוונה על מנת להשפיע.

אם יש לי איזשהו רצון ואני מממש אותו למען עצמי, אז זהו רצון אגואיסטי. נניח שיש לי עכשיו רצון, שלתוכו אני יכול לקבל איזשהו תענוג, אור. כשהאור נכנס לתוך הרצון, הוא מייד מנטרל אותו. הוא כביכול "מוחק" אותו, בדיוק כפי שהתענוג שאיתו אני ממלא את עצמי מבטל אפילו רצון חזק מאוד.

הרצון אינו יכול להישמר אם הוא מקבל את הרצוי, ולכן, בזמן קבלת התענוג, הרצון נעלם. אם הרצון נעלם, התענוג אינו מורגש. כלומר, קבלת התענוג מוחקת את הרצון, וכתוצאה מכך אני נשאר ריק. זה בדיוק מה שקורה היום בעולם. הרגשת הריקנות דוחפת אותנו קדימה, לא ברור לאן. אנחנו פתאום מרגישים שהתענוג לא גורם לנו להרגיש תענוג, וכתוצאה מכך אנחנו מתרוקנים.

אז מה בעצם הפטנט להרגיש תענוג אינסופי?

אם קיימים שני אובייקטים, ואני מקבל מאחד ומעביר לשני, אז זורם דרכי כל סוג של אור. אני מקבל אותו ממישהו לא למען עצמי, ומעביר למישהו כדי ליהנות אותו, וכן הלאה.

נניח שקיים נפח עצום ובו קיימים חלקים רבים שמרוחקים זה מזה. כלומר, כל אחד מהחלקים מרגיש את האגואיזם שלו, ומעל האגואיזם הזה הם מתחילים לבנות את הקשרים ביניהם, כך שכל חלק מקבל למען חלק אחר.

כתוצאה מכך, זורם ביניהם תענוג נצחי, אינסופי, והוא ממש לא מתבטל באף אחד מהם. הוא מושלם והוא ממלא את כולם, מפני שאף אחד מהם אינו מקבל למען עצמו, אלא כל אחד מקבל כדי להעביר לאחר. אבל התענוג שעובר ביניהם בסופו של דבר זורם בין כולם.

אם כך, כשהאדם מקבל למען עצמו, אם הוא היה יכול, נניח, להחזיק אצלו אפילו קילוגרם אחד של תענוג, בכך הוא היה "סותם" את עצמו ולא היה יכול לקבל יותר, מפני שהוא כבר נהנה. ואילו במקרה של קבלה על מנת להשפיע לאחרים, יכול לעבור דרכו תענוג אינסופי, לא רק מבחינה כמותית, אלא גם מבחינה איכותית. כלומר, הוא יתחיל להרגיש בתוכו את כל מה שרק אפשר לדמיין וכל מה שמורגש ברצונות האחרים כתענוג. כתוצאה מכך, כל אחד מאיתנו, כאגואיסט קטן, יגדל וירגיש את האור הזה כאור אינסופי.

כאלה אפשרויות יש לנו, בזכות זה שאנחנו יכולים להתחבר ולהתחיל להכניס את עצמנו בצורה כזאת לתוך המערכת האחת. לזה אנחנו מתחילים להתקרב בהדרגה בהתפתחות שלנו.

מתוך השיעור הווירטואלי בנושא "יסודות חכמת הקבלה", 16.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הרגשת החיים הנצחיים
פנו דרך לאור!
זרם תענוגים בלתי פוסק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest