ליד שער התפילה

laitman_2010-03-15_9956_us-70.jpg

כדי לקבל מדרגה חדשה, צריך לקבל תוספת רצון, הכבדת הלב, לבחון ולבדוק אותו כדי לפנות בתפילה, בכך שאתה מבין שאינך יכול להישאר באגואיזם הזה. הרי אתה מבין שחסרה לך תכונת השפעה. איננו אומרים לבורא שרע לנו ושיעשה לנו טוב.

התפילה יכולה להיות רק כזו: "טוב שנתת לי את הרע הזה, כדי שמתוכו אני אבין כיצד עליי לרצות השפעה ולהתעלות ל"ואהבת לרעך כמוך". אינני מבקש שתיקח ממני את הרע הזה, כי הרי זה הבסיס היחיד שעליו אני יכול להתעורר, אחרת אני אשאר בהמה. אני רק צריך לבדוק את הרע הזה, את הרגשת הריקנות הזאת, כדי להבין שזוהי עזרה לאגואיזם, כדי לעורר אותי להתחבר עם אחרים. ואני מודה על "הרע" ורוצה שהוא יישאר, אחרת אני שוב אפול לתוך האגואיזם. אך מעל לרע הזה אני רוצה לבנות יחסי השפעה עם האחרים".

לכן אני רואה ברע עזרה, הוא משחרר אותי מהרצונות האגואיסטיים שלי. אם אני מרגיש בהם אי נעימות, אני מוכן להתנתק מהם. כמו אדם שקיבל כוויה ממשהו, וכבר אינו רוצה לגעת בזה שוב. לכן אינני רוצה ברצונות האלה ומעליהם אני בונה יחסיי השפעה.

כאן חייבת להיות התחלה חדשה – ראש השנה (שנה חדשה, ליתר דיוק התחלה חדשה), שזהו מצב שבו אינני רוצה את המילוי הקודם. אני מרגיש שזה רע. כעת אני רוצה להיפך, לבנות מעליו יחס של השפעה לזולת. השינוי הזה, המעבר מהאחד לשני, נקרא התחלת השנה החדשה (ראש השנה).

אחר כך אני מגיע ליום כיפור, לאחר שבדקתי שאינני מסוגל בכוחותיי שלי. אני מרגיש שאין לי כוחות, אלא יש לי רק רצון. כך אני מגיע לתפילה, וזה נקרא יום הכיפורים. אך איני דן את הבורא, אלא את עצמי, על זה שאין לי כוח להשפעה. ובזה כל החטא שלי, על זה אני צועק ביום כיפור, מבקש מחילה על כל "החטאים". כל המשמעות של יום כיפור הוא גילוי הכלי הראוי לתיקון.

זהו רגע המפנה, רגע האמת, כשאני מחליט בראש השנה שאני דוחה את הרצון הישן, את הגישה הישנה וחייב ללכת לקראת ההשפעה. במשך 10 ימים, מראש השנה ועד יום כיפור אני בדקתי שאינני מסוגל להשפעה. וכעת בפעם הראשונה, אני פונה בבקשה אמיתית אל הבורא ומשׂיג את המגע עימו. הבקשה הזאת סוף סוף מגיעה אליו, הרי איני מבקש מילוי, אלא את כוח התיקון. לכן אני מגיע לשער התפילה.

מתוך שיעור על מאמרי הרב"ש, קטעים ליום הכיפורים, 15.09.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
כיצד להפוך עצב לשמחה?
יום כיפור, יום של שמחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest