דף הבית / כלכלה / לידה חדשה מתוך עולם ישן  

לידה חדשה מתוך עולם ישן  

שאלה: המערכת הכלכלית הנוכחית אינה מספקת את צרכיהם של בני האדם. יותר ממחצית אוכלוסיית כדור הארץ חיה בתנאים כלכליים קשים, ורק כמיליארד בני אדם משתמש בכל הטוב והעושר. יתרה מכך, ההתפתחות הכלכלית שמהווה את היסוד לציוויליזציה הקפיטליסטית, הפסיקה למעשה לפעול. יחד עם זה קיימת כלכלה מסוג אחר, למשל רובוטיקה, בינה מלאכותית וכדומה. האם אפשר לומר, שהכלכלה מהסוג האחר תהיה היסוד לכלכלה החדשה וכיצד היא תיראה לאחר המעבר לאנושות החדשה?

תשובתי: אני חושב, שהמעבר יהיה חדש מבחינה איכותית. לא מדובר בכלכלה ולא באקולוגיה, אלא בכך שהאנושות תתקיים בהתאם לעקרונות אחרים, בדרגה אחרת. היא תחייה בהשגה של מרחב חיצוני אחר. התפיסה החדשה לא תתגלה בחמשת החושים הגשמיים האגואיסטיים שלנו, כפי שאנחנו מרגישים בתוכנו את העולם הסובב כעת. בדרגה החדשה, כשנתאחד בינינו, נתחיל לפתח בתוכנו רגשות שיעבירו לנו את תמונת העולם שקיימת מחוץ לעצמנו, לא דרך החושים הגשמיים שלנו, שבגללם אנחנו מרגישים את העולם בצורה כל כך צרה, עמומה ומוגבלת.

העולם החדש יהיה עולם שונה לחלוטין. עולם של כוחות ותכונות, ולא של אובייקטים ותופעות, שמצטיירים בדמיון האגואיסטי שלנו, ואז הכלכלה, התרבות וכל החיים שלנו יקבלו משמעות אחרת לגמרי, משמעות "חוץ גשמית". נהפוך ליצורים שלא יזדקקו לטוב ולעושר הגשמיים, שהם סימני ההיכר של הסביבה. אנחנו ניזון מאנרגיה, שבנויה על סינרגיה, על שיתוף פעולה הדדי, על איזון כוחות חיוביים ושליליים של הטבע וביניהם נתקיים. הדרגה הבאה של האנושות לא תהיה דרגה גשמית, אלא דרגה של מחשבות, כוונות, אנרגיות. לכן איני חושב, שיישאר משהו מהכלכלה ומהאקולוגיה שלנו, או בכלל מכל החברה. אנחנו צריכים להיוולד מחדש, והלידה החדשה תתבטא ביציאה מתוך עצמנו והתחלה של תפיסת עולם שמחוץ לעצמנו.

הערה : אם כך הדבר, אין כל טעם לדבר על המשך ההתפתחות הטכנולוגית.

תשובתי: לא. כל זה יחלוף מהעולם, לא תהיה לכך שום משמעות. כבר היום אנחנו לא מוגבלים באפשרויות שלנו, אבל בשביל מה אנו צריכים אותן? הדבר היחיד, שבו האנושות מצליחה זה בייסורים. לכן כל הטוב והעושר שהיינו יכולים לרכוש בעזרת הכלכלה והטכנולוגיה לא משמחים אותנו, ואנחנו כבר לא מרגישים בהם שום צורך. אנשים היום צורכים סמים, בעיקר כדי להסיח את דעתם, הם לא רוצים להתחתן, לא להוליד ילדים, והאדם כביכול צועק בתוכו "תעזבו אותי עם הטכנולוגיות שלכם, החיים האלה לא מעניינים אותי!".

אני מקווה שאנחנו נספק לאנשים את התשובה לשאלה בשביל מה הם באמת חיים? ראשית צריכה האנושות להקשיב ולהבין את זה, ואחר כך לחשוב כיצד לארגן את החיים החדשים, אחרת האנשים לא ירצו לחיות.

מתוך שיחה עם מיכאל לייטמן, 29.11.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest