דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / לחץ של שבעה מיליארד

לחץ של שבעה מיליארד

שאלה: איזה תפקיד משחק החלק החיצון ביחס לחלק הפנימי?

תשובתי: החלק החיצון נועד להפעיל לחץ על החלק הפנימי. דווקא מזה נבנה הקשר ההדדי בין גלגלתא ועיניים לבין אח"פ.

גלגלתא ועיניים זה כלים דהשפעה, והם לא רוצים כלום לעצמם. אם לא מדובר על השפעה למישהו תחתם אז אין להם שום צרכים. המצב שלהם כלפי הבורא נקרא "חפץ חסד", והם אינם מסוגלים ליותר מזה.

נאמר, שהם "מעטים מכל העמים". מה גם שהכוונה היא לא לכמות, לא ל – 15 מיליון נציגים של עָם ישראל שבעולם, כאן העניין הוא שאנחנו לא מצוידים ברצון מספיק חזק.

לכן ישראל הם מעטים ואינם יכולים להתקדם קדימה. אני פשוט לא רוצה לעלות למעלה, לא מרגיש בזה שום צורך. וגם אם מרגיש, אז רק כאשר יש בשביל מה ובשביל מי, וכמו כן בהימצאות אמצעים שבהם אפשר להשתמש. עָם ישראל בפני עצמו אינו מסוגל לכלום. ולכן הלחץ של אומות העולם הוא הכרחי, מה גם שחייב להיות בכמות גדולה, של שבעה מיליארד על 15 מיליון. אנחנו זקוקים ל"עביות" הזאת של הרצון, כי העביות הזאת תחייב אותנו להעלות בקשה סופית, מ"ן, ולהביא את כולם לגמר התיקון.

אחרת אנחנו לא נתגבר. כי לעצמנו אנחנו לא מסוגלים לרצות יותר, ואפילו הלימוד לא עושה מאיתנו גלגלתא ועיניים. כלים שלמים של גלגלתא ועיניים אני מייצב כדי לעזור לאח"פ. אבל אם אני מלכתחילה לא מציב לפניי כזאת מטרה, אז לא יתנו לי אפילו מצב של "חפץ חסד".

"חפץ חסד" מסמל, שאני נמצא בין כלים דקבלה וכלים דהשפעה, ורוצה להשפיע, לעזור, מוכן להתפוצץ מההשפעה שממלאה אותי, כמו פרה שמתפוצצת מחלב ואין לה את מי להניק…

לכן, גלגלתא ועיניים אינו גדל ללא אח"פ. ולכן ההפצה הרחבה שבמהלכה אנחנו נפגשים עם הרצונות של האח"פ, ולא חשוב אילו רצונות, היא תדחוף אותנו לחיבור ואיחוד. אנחנו כבר יודעים זאת מניסיון קודם.

אין דבר יותר מועיל מצרות. אבל במקום לחכות לצרות אמיתיות אנחנו סופגים צרות ובעיות של אחרים…

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר" של בעל הסולם, 28.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
השאלה האסורה
שני חלקים בלתי נפרדים
ללא משמעות החיים אין אדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest