דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לחייב להיות אלטרואיסט

לחייב להיות אלטרואיסט

הערה: רק מעטים בעולם מצליחים לחיות לפי העיקרון האלטרואיסטי העתיק "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך". לאונרדו קריסטוב-מור ומרקו לקובני, מדענים מאוניברסיטת קליפורניה, הגיעו למסקנה שקיימת שיטה שבעזרתה ניתן לחייב בני אדם להתנהג בצורה פחות אגואיסטית ולחוות אלטרואיזם גדול יותר. מסקנה זו התקבלה לאחר מחקרים רבים שביצעו, הממצאים הראו שאפשר להזריק לאדם חיסון ולחייבו להתנהג בצורה יותר פרו-חברתית.

תשובתי: הייתי אומר אחרת, האדם הוא בעצם חיה מפותחת מאוד ואפשר ללמדו לבצע פעולות מסוימות, כך שהוא לא "ילכלך" את הבית שלו. לשם כך צריך רק לחנך אותו בצורה נכונה, כלומר להעביר לו את הרעיון בצורה נכונה, דרכה הוא יבין שעבור פעולות מסוימות הוא יקבל עונש, ואילו עבור פעולות אחרות הוא יקבל שכר. תחושות הכאב שאנו חווים כעונש והתענוג שאנו חווים כשכר, נוצרות מפולסים חשמליים שזורמים בתוכנו ויוצרים חומצות אמיניות למיניהן. לכן אפשר להמציא מכשיר שמשדר אות בגל מסוים לאדם שהחדירו לו חיישן, והאדם הזה ירגיש תענוג או כאב בהתאם למעשיו הטובים או הרעים. באופן כזה אפשר ליצור מהאדם ״כלב של פָבְלוֹב״.

אם נתחיל לעסוק בחינוך לפי חכמת הקבלה, אז נראה שהוא מציע דבר אחר, הוא מציע להעלות את האדם עד לדרגת ה"מכשיר" ששולח לו את השכר או העונש. יחד עם זאת, האדם צריך להבין את המבנה שלו, ולהתפתח למצב הנעלה ביותר שבו לא קיים שום עונש אלא רק שכר עצום. האדם יבין שהמצב הנעלה הזה אפשרי רק כשהוא מקושר עם אחרים באופן מוחלט וכשהוא בונה יחד עם כולם שלם אורגני. במילים אחרות, נביא את עצמנו למצב שבו הדחף החיובי שנמצא בטבע ממלא אותנו כל הזמן, ואילו הדחף השלילי מתחיל בהדרגה לתפקד רק על מנת להוציא מאיתנו את מה שמכונה ״סיגים״, שיירי הפסולת מהמאמצים "הטובים" שלנו, ולהשאיר מקום שיוכל להתמלא בכל הנפלא והנצחי. אני סבור שעלינו להיות בחיבור עם הטבע העליון לא בעזרת חיישנים, אלא עם מי שמנהל את החיישנים.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 28.3.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest