דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לחיות בתוך מישהו אחר

לחיות בתוך מישהו אחר

עם הופעת המסך, משתנה לחלוטין כל סדר הרצונות, הפעולות, המחשבות והכוונות, האור הישר והאור החוזר – הכול הופך להיות שונה לחלוטין: המחשבה שונה, המטרה שונה, סדר העדיפויות שונה. עכשיו כבר לא חשובה לי ה"בטן" של עצמי, שלפני כן היה מאוד חשוב לי למלא אותה, לבלוע הכול. עכשיו חשוב לי משהו אחר: כיצד להשפיע, כמה לתת, למי אני משפיע. לפני כן הייתי מרגיש את המילוי בתוכי, ועכשיו אני מרגיש אותו בתוך האחר, וזה מה שקובע את הפעולות שלי.

נניח שאני מכין כיבוד לחבר שהגיע מחו"ל. לעצמי הייתי מכין משהו אחר לגמרי, אך אם יבוא אליי, נגיד, סיני או דרום-אמריקאי, אכין לו את מה שהוא אוהב, על אף שזה לגמרי לא הטעם שלי. את כל הרצונות והכישורים שלי, כל מה שיש בי, אני מפנה כלפיו, באהבה, מכל הלב.

תארו לעצמכם עד כמה אני צריך לוותר על ההעדפות וההרגלים שלי כדי להפוך את הכול לטובתו, לעשות מה שמוצא חן בעיניו, "להיכנס" בו, לחיות בו. במקום הטעם שלי, עליי לרכוש את טעמו; במקום כל הרגל שלי – את ההרגל שלו. אני פשוט צריך להפוך להיות כמוהו. נסו להרגיש מהו הרשימו שמקודם היה הרשימו הפרטי שלי, ועכשיו עליי לעבוד איתו לטובת הזולת. זה לגמרי לא קל: עליי להכיר את האדם, ללמוד אותו, ולאהוב אותו עד כדי כך שאצליח לעשות זאת באמונה מעל הדעת, מבלי להסכים לטעמים שלו. אני מתעלה מעל הרצון שלי ונכנס לרצון שלו. אני חי בו, בגרון ובבטן שלו, בכל מקום שאליו מגיע הכיבוד שלי. לשם אני נכנס, ושם אני בודק את תוצאות הפעולות שלי.

אם כך, הרשימו הוא דבר חשוב מאוד. מהמצב הקודם נשארות אצלי הרשימות ללא דמות וללא צורה, ללא התלבשות במשהו מוחשי. דווקא לכן, אני יכול לתת להן כיוון חדש וצורה חדשה. קודם נהניתי לעצמי, ועכשיו אני נהנה בצורה חדשה, בכיוון חדש: אני רוצה לגרום הנאה לזולת. הכול בהתאם אליו, בכיוון שלו, הכול מורגש בו, והרשימו הקודם רק משמש לי כבסיס למדידה: כפי שקודם נהניתי בעצמי, כך עכשיו אני רוצה שהוא ייהנה. נדרשת ממני עבודה מאוד מורכבת לפני שזה יתממש.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש "ביאור לפתיחה לחכמת הקבלה", 04.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להשפיע = למלא רצונות של אחרים
בדומה לאֵם, האוהבת את בנה
כל זה שלך, קח את זה!

2 comments

  1. אילנית לוי

    על זה נאמר "אני נהנה כשהחבר נהנה". לכן כל אחד ואחת מכם, כולכם,שעוסקים בעבודת השם,שקונים רצונות של "האחרים",שממלאים רצונות של "האחרים",אתם היקרים ביותר!ביחד נגיע "להוא ושמו אחד"

  2. האם הרשימו קובע אם אני משפיע או מקבל? ואז אני רק צריך לזרז את התחלפות הרשימות כדי שהרשימות שיגרמו לי להשפיע יופיעו?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest