לחבר יחד את כל הידע

שאלה: איפה אפשר למצוא כאלה מומחים שיחברו בין המקצועות השונים: פסיכולוגיה, סוציולוגיה וכדומה? אפשר להזמין פסיכולוג, שיספר על המקצוע שלו. אבל מאיפה אפשר לקחת אנשים שרואים את התמונה המלאה ומסוגלים לקשור את כל המקצועות זה לזה?

תשובתי: אני חושב שאותו התלמיד, שלומד במקביל את כל המקצועות הללו, יתחיל לחבר אותם יחד. ודאי שדרוש עוד מקצוע אחד, שמחבר את הכול יחד, במיוחד בדרך של דיון.

אני חושב שאנחנו נוכל לעבד את המאמרים של בעל הסולם, מבלי להשאיר בהם אזכור על חכמת הקבלה או הדת, וכך יתקבל חומר מקיף שקושר את הכול יחד לתמונה אחת, ומכיל כזה כוח פנימי, שיאפשר לאדם לממש את כל מה שהוא למד קודם לכן.

בדיוק כפי שאני משתמש עכשיו בידע שלמדתי בעבר, על אף שלמדתי את זה מבלי לדעת בכלל על חכמת הקבלה. אבל עכשיו, כשאני משתמש במכשיר שבעל הסולם נתן לנו, אני רואה באלקטרוניקה, בפיזיקה, בכימיה וברפואה את אותם העקרונות. וזה עוזר לי לקשור את המדעים הללו יחד. אני חושב שנוכל להשיג את זה על ידי העיבוד הפופולארי של החומרים שלנו.

מובן שאם פרק מספר הלימוד של החינוך האינטגרלי מוקדש להיסטוריה, צריכים לעבוד עליו יחד גם היסטוריון שמומחה במקצוע הזה, וגם מקובל, שהוא אדם שרואה את התמונה הכללית. כל חומרי הלימוד והתוכניות צריכים לצאת מאיתנו. אפילו הקורסים בפיזיולוגיה ופסיכולוגיה יוגשו באותן המסגרות שאנחנו נקבע. אף אחד לא צריך ללמוד סתם כך על השלד של האדם. אנחנו חייבים לקחת מהמדעים האלה רק את הידע הכללי הבסיסי.

מתוך שיחה בנושא "לימודי העולם החדש", 01.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בלי ידע, אין אדם

חבילת מידע על החברה העתידית

הפרדיגמה החדשה של היקום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest