דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לומדים להשתמש בפרעה

לומדים להשתמש בפרעה

שאלה: אני מאוד משתדל לעבור את המחסום, אך פרעה תמיד גובר עליי. וברגע מסוים אני מאבד את האמונה, מתאחד עם הקבוצה רק מתוך הרגל ולא מתוך השתוקקות. זה מכעיס אותי. מה עליי לעשות עכשיו? לבקש מפרעה אישור כניסה לבורא?

תשובתי: לא, תרביץ לפרעה. הרי הוא השׂונא שלך, הוא אינו מאפשר לך לעבור אל הבורא, הוא עומד ביניכם. צריכים להבין שהבורא בעצמו העמיד לפניך את פרעה, כדי לפתח בך רצון חזק ונכון, הוא העמיד בדרכך מכשול מיוחד. המכשול הזה הוא האגואיזם שלך, הפרעה בעצמו, הוא "מפסל" אותך, מעצב ממך דחף חדש, השתוקקות נכונה ובעלת עוצמה אל העולם הרוחני. אם לא פרעה, אז לא היית מחפשׂ את הרוחניות. היית רוצה גשמיות, בכך שהיית מניח שזוהי ה"רוחניות".

אמנם, פרעה מתקן את אי ההתאמה הזאת. אתה לוחץ – הוא מכה, אתה לוחץ – הוא מכה, שוב ושוב, ובאמצעות המכות האלה הוא מקנה את הצורה הנחוצה לגוש הרצון שלך, רצון להשפיע (צורה מלובשת בחומר). כתוצאה מכך, אתה כמו מפתח הנכנס בדיוק לחריץ של המנעול, והדלת נפתחת. לכן נאמר, שפרעה מקרב את בני ישראל אל הבורא, את אלו שמכוונים ומשתוקקים אליו.

אנחנו חושבים שבטבע קיימים כוחות רעים, אך למעשה אין הדבר כך. כשתכונת ההשפעה תמלוך בתוכי, אני אגלה שאין בכלל שום רע, וכל הפקטורים (הגורמים) השליליים, היו קיימים כדי לעצב ממני רצון להשפיע, הם כולם היו עזרה מלמעלה. ברגע שאקבל את צורת ההשפעה, לא יהיה להם יותר שום צורך ללחוץ עליי. צריכים רק להבין כיצד לעבוד עם הכוחות האלה, ככל שנבין זאת מהר יותר, כך נרכוש מהר יותר צורה חדשה וניוולד.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 12.11.2010

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest