דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / לוויים, כהנים ותיקון הרצונות

לוויים, כהנים ותיקון הרצונות

"וידבר ה' אל משה לאמר: קח את הלוים מתוך בני ישראל וטהרת אתם: וכה תעשה להם לטהרם הזה עליהם מי חטאת והעבירו תער על כל בשרם וכבסו בגדיהם והטהרו: ולקחו פר בן בקר ומנחתו סלת בלולה בשמן ופר שני בן בקר תקח לחטאת" (בהעלתך, ח', ה'-ח').

היסוד של האדם זה הרצונות שלו. בתהליך העבודה הרוחנית צריך למיין אותם, כך שמפרידים את אלה שיכולים להיות שייכים לדרגת הבינה. לטהר אותם משמע, לכוון את העבודה של הרצונות האלה רק להשפעה.

בני ישראל הם רצונות אגואיסטיים מתוקנים, או שלא מתוקנים במלואם. הלוויים הם רצונות שמטוהרים מהאגו, ומהווים בפני עצמם מדרגה ראשונה של טהרה "להשפיע על מנת להשפיע". לכן ללוויים אין שום רצונות: לא אגואיסטיים ואפילו לא מתוקנים. ואותם הרצונות שטוהרו פעם נוספת ומהווים בפני עצמם דרגת טהרה שנייה "לקבל על מנת להשפיע", נקראים כוהנים.

מים זו תכונת הבינה: "לטהרם הזה עליהם מי חטאת והעבירו" מסמל העברה של הרצונות שלך דרך תכונת השפעה. "והעבירו תער על כל בשרם וכבסו בגדיהם". שערות שצומחות על הגוף, זה סימן עד כמה הגוף זקוק לתיקון, הן מסמלות את החסרונות שמתגלים בנו. "ולקחו פר בן בקר ומנחתו סלת…". מדובר על הקרבת קורבן של רצונות לא מתוקנים, אותם האדם חותך מעצמו, מפני שאי אפשר לתקנם באיזושהי צורה אחרת. לכן את המרכיב הבהמי שלנו אנחנו חייבים לשחוט או לשלוח למדבר.

התיאור של בית המקדש בתורה מזכיר בית מטבחיים, אם אדם לא נמצא בעלייה רוחנית ולא מבין את מהותה של התורה, אז מתאר לעצמו תמונות נוראיות: בכל מקום מסביב זורם דם, נשמעות צווחות של בעלי חיים שנשחטים ומיד חותכים אותם, צולים ואוכלים. אבל המשמעות הפנימית של התורה הפוכה לחלוטין, מאחר ומדובר בה רק על תיקונים רוחניים של האדם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 4.2.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest