לוגיקה עליונה

laitman_2008-04-25_3569-70.jpg

שאלה: מהי הלוגיקה ב"אמונה למעלה מהדעת"?

תשובתי: ב"אמונה למעלה מהדעת" יש לוגיקה של העליון. הלוגיקה של התחתון היא כשאני מביט על העולם עם השׂכל והרגשות שלי וכך מתקיים. אך באופן כזה אני נע רק במישור, רק ברמה שלי, אף פעם איני יכול לעלות למעלה. זה נקרא "אמונה למטה מהדעת" או "אמונה בתוך הדעת".

ב"אמונה למעלה מהדעת" אני כביכול מוריד את המשקפיים, ואיני רואה דבר חוץ מהעליון. אני מוכן להצטרף לעליון בכל מה שהוא רק ירצה. אני רוצה לרכוש את הרגשותיו ואת הדעת שלו, על חשבון כוח האיחוד איתו. בפעולה הזאת אני מוכן לבטל את עצמי לחלוטין, להיפרד "מקווי הפעולה" שלי. כאשר אני רוכש את מדרגתו, יש לי כבר את האמונה שלו (את תכונת ההשפעה שלו) ואת הדעת שלו, הם יותר עליונים ממה שיש לי כעת.

על ידי כוח השפעה גדול יותר, אני רוכש דעת עליונה יותר. זה נקרא "אמונה למעלה מהדעת הקודם". באופן הזה אני רוכש מדרגה עליונה יותר. לכן אלו אשר הולכים ב"אמונה למעלה מהדעת", הם דווקא מוסיפים דעת, מאחר ויש להם כלי קליטה נוספים. הרי הדעת, ההשׂגה, אור החכמה מתפשט רק בתוך אור החסדים (ההשפעה, האמונה).

בעוד שאלה, אשר אינם יכולים להתעלות מעל הדעת שלהם בשׂיכלם הבהמי, אוחזים באותו המצב שבו הם נמצאים, מבלי שירצו יותר דבר, הם אינם יכולים לבטל את דעתם בפני המדרגה העליונה, בפני המורה, הם לא ישיגו דבר ויישארו בחזקת "בהמות". הם יהיו "חכמים ונבונים" במסגרת השׂיכלית שלהם, אך לא יבינו אפילו שקיימת חכמה עליונה. כי הרי חכמה עליונה תמיד מצטיירת כאילו שאין תחתיה שום בסיס.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 14.04.2010

רשומות קודמות בנושא:
העולם הרוחני הוא למעלה מהדעת
מורה – הוא מורה דרך
לימוד להשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest