דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להתרחק כדי להתקרב

להתרחק כדי להתקרב

שאלה: המקובלים מדברים על מדרגות. באיזו מדרגה אנחנו הופכים להיות בעלי בית עצמאיים לגורל שלנו? מתי הבורא מעביר את השלטון לידינו?

תשובתי: העלייה במדרגות רוחניות מתרחשת בהדרגה. כך גם בחיים שלנו: עם כל שנה הילדים הופכים להיות עצמאיים יותר, הם לומדים ללכת בעצמם, לאכול, להתלבש, לקנות, ללכת לבית הספר, לעבודה, להתחתן, להוליד – אז הילד נחשב לאדם עצמאי.

פעם הרב"ש הביא כזאת דוגמה: ילדים משׂחקים בחצר ופתאום אחד מהם הולך. "לאן אתה הולך ?" – שואלים אותו האחרים. "הביתה, לאכול משהו", – עונה הילד. בבית הוא פותח את המקרר, לא מוצא את מה שרצה לאכול ומתחיל לבוא בטענות לאימו: "למה לא קנית את מה שביקשתי?!". הוא מרגיש את "השייכות" שלו להוריו, לכן מביע בזה את התלות שלו בהם ולא את עצמאותו. אך חולפות כמה שנים, לחצר נכנס אדם צעיר. "מה נשמע?" – שואלים אותו חבריו. "לאן אתה הולך?". והוא עונה: "אשתי ואני הולכים להורים, הם הזמינו אותנו היום לארוחת ערב". זו כבר עצמאות: האדם אינו מרגיש את עצמו כבעל הבית, אך באותו הזמן הוא עצמאי.

באופן זהה, את העצמאות מהבורא קובעים שני גורמים: היכולת לעשות פעולות עצמאיות והאיחוד. מצד אחד אתה מתרחק באופן קבוע, ומהצד השני, אתה הופך להיות דומה, קרוב אליו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם מספר "שמעתי", 01.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
שלבי העבודה הרוחנית
הדרך אל העצמאות
כיצד להפוך להיות נברא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest