דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להתרחק יותר על מנת להתחבר יותר

להתרחק יותר על מנת להתחבר יותר

laitman_2010-12-12_9526-70.jpg

ככל שהפרצופים יורדים ומתרחקים מהשלמות של עולם אין סוף, כך הם מתחלקים יותר. ההבדלים בין צד ימין וצד שמאל, עליון ותחתון, פנים ואחור, זכר ונקבה נהיים ברורים וניכרים יותר. כשיש שלמות, אז כולם שלמים בפעולותיהם, כל אחד בדרכו. בשלמות כולם שווים. אם אנחנו מגיעים להתכללות הדדית שלמה בין הנשמות, אז אפילו הנשמה הקטנה ביותר משיגה את שאר הנשמות ללא שום הבדל ביניהן. כל אחד משיג את אור אין סוף כולו בדרכו שלו, וזהו היתרון שלו.

לכן, כמה שפרטים רוחניים יורדים יותר, כך הם הופכים להיות מורכבים יותר מכל מיני פרטים. קודם כל, החלקים הללו היו בעולם אין סוף, והיה נראה שאין ביניהם הבדלים בכלל. אחר כך הם התחילו להיות שונים במקצת, אחד קצת ימינה, האחר קצת שמאלה (מצד אור החסדים), מעלה/מטה (מצד אור החכמה), או קדימה/אחורה (מצד הכלים). מופיעות צורות נבדלות שונות המצביעות על חוסר שלמות שצריך למלא. בעולם האצילות התכונות הללו הופכות להיות בולטות מאד, בעתיק בלתי אפשרי למצוא הבדלים, בתוך אבא ואמא החלוקות ברורות מאד, פנים ואחור, מעלה מטה (אבא ואמא וישסו"ת). אך זו"ן הם כבר שני פרצופים שונים: זעיר אנפין ונוקבא שזקוקים לתיקונים גדולים, משלימים זה את זה על חשבון הדדי.

אנחנו נשמות הנפרדות זו מזו על ידי שנאה איומה, דחייה ותהום ענקית בינינו. כאן לא מדובר אפילו על השלמה הדדית כלשהי, עלינו קודם כל להכיר את הרע שבנו ולהבין עד כמה אנחנו חלוקים ורחוקים, לרצות להתקרב ואז למצוא אמצעי לכך ואת מי שיכול לעזור לנו. נשברנו ואנחנו נמצאים בחוסר הכרה. כל מה שאנחנו יכולים לעשות זה לבקש עזרה, אם ייצא. לכן קיים סולם העולמות, שלבים לבירור החסרונות וההתרחקות בין כל המרכיבים. כאן פועל חוק הפוך. אם מסתכלים מלמעלה למטה, מתגלה הבדל גדול יותר בין החלקים זכר ונקבה, הבורא והנברא, ההשפעה והקבלה. כשעולים בחזרה, מגלים יותר את ההבדל הזה, תחילה חושבים שאנחנו צדיקים גמורים, ובהמשך מגלים הבדל גדול יותר בינינו לתכונת ההשפעה, עד שמגלים את כולה. יוצאים שני משולשים הפוכים.

כשאנחנו עולים, אנחנו מגלים פרטים רבים יותר בעולמות כשהאור מאיר עליהם. המדרגה היא עליונה ביחס למדרגה התחתונה יותר, זה כמו עולם שלם יחסית לגרגיר חול קטנטן, על פי מספר המרכיבים ואיכותם.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 09.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ציר רוחני – ממלכות עד המלכות
מהופכיות לשלמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest