דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להתעלות מעל למה שאני יודע

להתעלות מעל למה שאני יודע

אנחנו מדברים על הבורא מתוך הכלים שלנו, בתנאי שאנחנו מסוגלים לתקן אותם. רק מתוך הכלים המתוקנים אנחנו יכולים להכיר אותו. כלים מתוקנים פועלים לפי העיקרון של "ממעשׂיך הכרנוך", בכך שאני מבצע את אותן הפעולות שעושה הבורא, אני מתחיל להכיר אותו.

המעשׂים של הבורא הם מעשׂים של השפעה, ולכן אני צריך להגיע גם כן למעשׂים של השפעה כדי להכיר אותו. לפי הפעולות שבדיוק דומות לו, אני אבין אותו עצמו: מי הוא ומה הוא, מהי התוכנית שלו והמטרה שלו ביחס אליי, מהן המחשבות והפקודות שלו. את כל זה אני אבין כשאדמה לו לפי המעשׂים, ולא לפני כן.

כיצד ניתן להגיע למעשׂיו של הבורא? – לשֵם כך צריך לרכוש את תכונת ההשפעה. אנחנו רוכשים אותה מעל לתכונת הקבלה, מעל לכלים דקבלה, וזה נקרא: "אמונה למעלה מהדעת". בה נמצאת כל המהות של העבודה שלנו. "דעת" זה מה שאני יודע ומרגיש, רואה בחושים של הרצון לקבל שלי. ו"אמונה" זו תכונה אחרת, יותר נעלה. אותה אני רוכש מעל לדעת: תחילה אני צריך לגלות ולבדוק את הדעת שלי, בדיוק באותה הצורה אך גבוה יותר. וזה אומר שאני הולך מעל לדעת.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 02.01.2011

One comment

  1. בס"ד לכב" כולנו יחד עם המורה,ההורה העושה לי סדר ברוחי ובנפשי מרחיב את ליבי ומחשבתי מפזר את בבל ומוצי אותי לאור הבהיר שלו מראה לי את עצמי כמו מראה הכתובים בה רשימות שעברתיושאני עוברת,מאפס אותי לעצמי ומכוון אותי לראות כמה כולנו דומים ומחוברים וקשורים,כל השאלות כאילו יצאו ממני ונכנסו לתוכי מלמעלה נזלו באהבה ברחמים וברצון,ברור לי שהבורא נמצה עימנו ואומר לנו השכל שלך הוא רק כלי של רצון לקבל, הרוח שמתארגנת בך היא כלי לנתינה ולהשפעה, שיורדת עלינו מלמעלה להוביל אותנו לחיבור ולדבקות בבורא הבריאה המעלה אותנו מעל הטבע ממקולקל שלנו ,הגדולים שבגדולים יושבים מולי יחד עם מורי ורבי הגדול מכולם ומעבירים את עצמם אלי אל רוחי לחבר אותי עם כולם,האני שלי בזמן השיעור נעלם ונמוג ומתפזר ממני אלכם ומכם אלי ,השבח לקל בורא עולם. שלכם שולמית אילת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest