דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להשתזף בקרני המאור המחזיר למוטב

להשתזף בקרני המאור המחזיר למוטב

שאלה: איך אני יכול להבין, אילו תיקונים אני עובר מיום ליום? כי אני בכלל לא מבין מה קורה איתי.

תשובתי: ההבנה מגיעה כתוצאה מבירור הכלים שלי. והאור הוא שמברר, מתקן וממלא את הכלי, ולא אתה עצמך. העבודה שלנו היא בכך, שאנחנו שואפים למשוך אלינו את האור. חוץ מזה אין כלום וזו כל התורה, "המאור המחזיר למוטב".

אתה לא יודע ולא מבין שום דבר, לא מרגיש את העולם הרוחני. פשוט איזו השתוקקות בלתי מובנת מובילה אותך, אבל אתה לא ממש יודע לֵמה בדיוק היא מובילה. זהו מצב נכון וטוב שקיים אפילו במדרגות רוחניות גבוהות יותר.

אנחנו רק צריכים לתאר לעצמנו תנאים אופטימליים: באיזה מעמד, באיזה מצב, באיזו צורה אני אכנס תחת ההשפעה המרבית של המאור? כאילו שאני עולה על הגג במטרה להשתזף במקצת. הרי לא הייתי מתיישב בצל, אלא הייתי מוציא את הכיסא ישר מתחת לשמש והייתי מסתובב לכיוונה, כדי להעמיד את עצמי כל הזמן תחת הקרניים שלה. אני כל הזמן מכוון את עצמי לתפיסה מרבית של קרני השמש.

באופן זהה, גם אנחנו צריכים לברר באילו תנאים אנחנו נוכל למשוך את המאור המחזיר למוטב המרבי. וצריך אפילו לא סתם להעמיד את עצמנו תחת השפעתו, אלא למשוך אותו אלינו. כי כאן הכול תלוי בזה, עד כמה חזק אני רוצה שיבוא האור וישפיע עליי.

ועל זה צריך לחשוב במשך כל היום: איך אני כל היום יכול להחזיק את עצמי במחשבה וברצון נכונים: מה צריך לשלוט בלב ובמוח שלי כדי להזמין את השפעת המאור. באילו תנאים האור משפיע עליי בצורה הגדולה ביותר? איך עליי לסובב את הלב והמוח שלי כדי להעמידם תחת השפעת האור?

וכתוצאה מזה יבוא כל השאר. אפילו מבלי לקרוא את האגרות של בעל הסולם, אתה מגלה מה כתוב שם. העניין הוא לא בללמוד כמה דפים של טקסט ולהחכים. אבל אנחנו צריכים לקרוא את הטקסטים האלה, מפני שבזמן הלימוד אנחנו מכוונים את עצמנו להשפעה יותר גדולה של האור. כלומר קריאה של טקסטים קבליים, זהו אחד התנאים של הכוונה נכונה לעבר האור. אבל אנחנו לא קוראים אותם סתם להבנה, אלא במחשבה למשוך עלינו את השפעת המאור, בזה כל העניין. לכן נאמר "לא החכם לומד".

מתוך אגרת מס' 2 של בעל הסולם, 29.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שיזוף מרבי ב"אור מקיף"
ואין לנו דאגות אחרות…
האור עובד ללא ימי מנוחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest