דף הבית / להשפיע על הבריאה בצורה טובה

להשפיע על הבריאה בצורה טובה

שאלה: אז מה יהיה, מתי יהיה פה טוב?

תשובתי: לא יכולים, אנחנו לא יכולים להגיע לטוב. אנחנו צריכים דווקא לבדוק, לכתוב על זה, לספר על מה זה נקרא אדם, מי זה "האדם" שבתוך היצור הזה, איזו מערכת זו? זה לא מערכת העצבים, מערכת השלד, או כל מיני מערכות שיש לנו, לימפה, דם, זה אפילו לא המערכת של המחשבה. אלה מערכות אחרות פנימיות יותר, שאנחנו לא יכולים לחקור אותן כי אנחנו בעצמנו לא יכולים לחקור את עצמנו.
איינשטיין אמר, כדי שנבין מה קורה בשולחן אנחנו צריכים לקפוץ מעל השולחן. אנחנו צריכים להיות בדרגה מעל מה שאנחנו בודקים, אני צריך לשים לפניי איזשהו אובייקט, יצור, ואז אני בודק אותו אני מכניס כאן אינפוט, וכאן יוצא אאוטפוט, ואז אני בודק ומתחיל ללמוד.
אין לי כזה דבר. אני יכול לשים לפניי בן אדם, אבל אין לי שליטה על המערכת הפנימית שלו, אני לא יודע במה אני נוגע.

שאלה: האדם המשופר, אם נקרא לו כך, שהמערכת הפנימית הזאת שבתוכו שאתה קורא לה מערכת "האדם" אם הוא יצליח לשפר את עצמו, לאלו איכויות הוא יגיע, לאלו תכונות הוא יגיע, לאלו יכולות הוא יגיע? מה הוא יוכל לעשות שאני לא יכול היום?

תשובתי: "תהיו כאלוהים יודעי טוב ורע". תדעו הכול. תדעו ותכירו דרך מערכת הזאת את הכול. כי אדם זה דומה, מה שדומה לכוח העליון, לכוח הכללי של הטבע שמנהל את כל הטבע.

שאלה: האדם הופך להיות דומה לכוח העליון?

תשובתי: אם יש לו יכולת.

שאלה: מה זה אדם שדומה לכוח העליון? יש לו יותר שרירים, הוא יותר יפה, הוא יותר חכם?

תשובתי: לא, לא שרירים, לא יותר יפה ואפילו לא יותר חכם. יש לו יכולת להבין עד כמה הוא יכול להשפיע על הבריאה בצורה טובה. והוא עושה את זה, רק את זה. זה מה שאנחנו צריכים להבין וללמד את הילדים שלנו. כי דיי, מספיק לנו לסבול.

מתוך התוכנית "מבט פנימי" עם הרב מיכאל לייטמן, 14.12.20

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest