דף הבית / הכול על הקורונה / להפסיק לגרום נזק לטבע

להפסיק לגרום נזק לטבע

"כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה' רופאך" (בשלח). קושיית חז"ל, אם אני לא אשים המחלה, בשביל מה צריכים לרופא (סנהדרין ק"א ע"א). ויש לפרש, היות שאני הרופא, ולמה אני אשים עליך מחלה, אם אני מוכרח לרפא את המחלה. ומה אני מרויח אם אני אשים מחלה, בטח זה מטעם עונש. ואם אני צריך לרפא את המחלה, איזה עונש יהיה זה, רק כאילו שאני עושה עבודה בחינם. לכן אני לא אשים עליך מחלה. ומה שאתה חושב שהיא מחלה, אתה טועה בזה, אלא כל המצבים שאתה מרגיש, אם אתה מייחס אותם אלי, הכל הם תיקונים, שעל ידי זה אתה תתקרב אלי בדביקות. (רב"ש, דרגות הסולם 133 "הכל תיקונים").

כל מה שמתרחש בעולם אפילו אותו וירוס, הכרחי כדי שנכיר את מערכת הטבע, אנחנו לא יכולים לעבוד בתוכה באופן יעיל אם אנחנו לא רואים את הפעולות המנוגדות וההדדיות שלה. לכן, מה שנדמה לנו כמחלות, ככל מיני מגפות, או מצבים לא מתוקנים, דרוש רק כדי שנלמד להבין בצורה נכונה את הבורא, מפני שהכול צריך להיות בנוי על הבנה והשגה של טוב ורע, פלוס ומינוס. בשום צורה אחרת לא נצליח להשיג את מה שמתרחש איתנו ובכל המערכת הכללית.

היום אנחנו נמצאים בתחילתה של השפעה חזקה מאוד מלמעלה, של התגלות חוסר האיזון שלנו. ישנו הטבע העצום והאנושות כמדרגה עליונה שלו. למרות שהאנושות בהתנהגות הלא חכמה שלה מוציאה את המערכת הזו מהאיזון, ואז מופיע מה שנקרא וירוס הקורונה או משהו מזיק במיוחד, ואנחנו לא יודעים מה לעשות עם זה.

בעולם המודרני עוד לא היינו אף פעם במצב שבו הובסנו והודחנו מפסגת השלמות, הידע, הכוח, העוצמה, ההשפעה שלנו, בהתנשאות שלנו ראינו את עצמנו ככוח עליון של הטבע. ומה קורה היום? עלינו להתחבא בפינות שלנו כמו שפנים מבוהלים? מה מתרחש איתנו?

אנחנו לא יכולים להתקרב זה לזה, לא לשבת ביחד,  להיפגש רק במרחק של שני מטר, לרחוץ ידיים ביסודיות , לא לקנח את האף וכולי. אתם מתארים לעצמכם מה מראה לנו הטבע?! שאנחנו, חרקים! תשתדלו להשיל מעצמכם את היהירות וההתנשאות הזאת, כדי לראות באיזו מערכת אתם נמצאים ומה עליכם לעשות כדי להביא אותה למצב נורמלי. תפסיקו לשבור אותה! מה אתם כל הזמן מושכים כל אחד לעצמו? מה אתם משיגים בזה? הטבע עצמו לא ישתנה ולא יקרה בו שום דבר, אבל אתם תתחילו להרגיש שאתם נמצאים במערכת איומה ופגועה. אתם מקלקלים אותה. בעיקרון, הטבע משתקם מהר מאוד. אבל אתם תגיעו למצב שהמערכת תתחיל להקיא אתכם.

תסתכלו, מה קרה סביב צ'רנוביל, לאחר שבני אדם גרמו למכה נוראית בטבע שם! היום הכול פורח, מופיעים בעלי חיים שלא היו קיימים כבר מאות שנים. למה? מפני שמהמקום הזה נעלם הגורם המזיק ביותר, האדם, ואז כל השאר צומח ומדיף ריח טוב. לכן עלינו להפסיק לגרום נזק לטבע.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 15.03.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest