דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להפוך למעצמה רוחנית של העולם

להפוך למעצמה רוחנית של העולם

מתוך מאמר של בעל הסולם "הגלות והגאולה":

"הנני להציע לבית ישראל, שיאמרו לצרותינו די, ויעשו חשבון, חשבון אנושי על כל פנים, מכל אלו הרפתקאות, ששינו ושילשו עלינו, וגם פה בארצינו, שאנו רוצים להתחיל במדיניות משלנו מחדש, שאין לנו כל תקוה להאחז על הקרקע בתור אומה, כל עוד שלא נקבל את תורתינו הקדושה, בלי שום הקלות זולת בתנאי האחרון של העבודה לשמה, ולא לשם עצמו, בשיור אנוכיי.

.. כל עוד שלא נגביה את מטרתינו מתוך חיים הגשמיים, לא יהיה לנו תקומה גשמית, כי הרוחני והגשמי שבנו אינם יכולים לדור בכפיפה אחת, כי אנו בני האידיאה. ואף אם אנו שוקעים במ"ט שערי החומריות, עם כל זה לא נוותר על האידיאה, ועל כן למטרה הקדושה שלשמו יתברך אנו צריכים."

מובן, שעם ישראל יכול להתקיים רק בתנאי שהוא נמצא בערבות הדדית. זה הבסיס והיסוד של העם שלנו. ואז אנחנו נוכל לקבוע את הצורה הנכונה למדינה שלנו, אחרת אנחנו לא נוכל להתקיים. וזה לא יכול להיות, מבלי שנימצא בכוונה של השפעה, "לשמה".

רק במקרה כזה אנחנו נוכל להגיע לשגשוג ולביטחון במדינה שלנו. כי הכול תלוי בכוונה הפנימית שקובעת את כל הסדרים האחרים של החיים. לכן בעל הסולם אומר, שלא כדאי לחשוב על תקומה גשמית, ומכל שכן להשתדל להיות כמו כל יתר העמים, כי אנחנו קיימים על בסיס אחר לגמרי, לא לפי אותם העקרונות כמו כל שאר אומות העולם.

אומות העולם חיים לפי חוקים של הרצון לקבל ולכן יודעים לסדר את החיים הגשמיים שלהם בעולם הזה, הם מרגישים את עצמם ומבינים זה את זה. ואילו עם ישראל, לא. אנחנו חייבים רק תקומה רוחנית, ובמידה שנקיים ונממש את המשימה הרוחנית שלנו, אז החיים הגשמיים שלנו יסתדרו. אנחנו לא נצטרך לדאוג לזה, כי על ידי השגת הדרגה הרוחנית על ידינו ייווצר כזה איזון של כוחות בין העולם הגשמי והעולם הרוחני, שיקבע את הרמה והצורה של הקיום הגשמי שלנו.

לכן, הדבר היחיד שדרוש לנו זה הרוחניות, פתרון כמה שיותר פנימי. וכל השאר יסתדר באופן אוטומטי, כהקרנה של הפנימיות על החיצוניות.

ואותו הדבר קורה ביחס לכל הקבוצה הקבלית העולמית שלנו, שנקראת "ישראל", שזה מסמל השתוקקות לבורא (ישר-אל). אם אנחנו רוצים שהקבוצה הזאת תגדל ותשמש מקור לידע הזה, בכך שקיימת כמעצמה רוחנית של העולם, אז קודם כל אנחנו צריכים לדאוג לאיכות הפנימית שלנו. וכהשלמה ותוספת גם להשקיע כוחות בהפצה.

אבל העיקר זה החיבור בינינו, שקובע את מידת ההצלחה שלנו. אנחנו צריכים לצאת לעולם ולקבל ממנו התרשמות, כדי לא לאבד את הקשר איתו, להפיץ בו את שיטת הקבלה והערבות ההדדית. אבל קודם כל, זה צריך לנבוע מתוך הדאגה לאיחוד וחיבור, לערבות בינינו, כדי לכוון את זה להשפעה (ל"לשמה"), כלומר לשם עשיית נחת רוח לכוח העליון.

בכל מה שנוגע לישראל, להשתוקקות ישירות לבורא, הפנימיות קובעת את כל הסדרים. לכן, גם כאן בארץ ישראל אנחנו צריכים קודם כל לדאוג להשגת הכוח הפנימי. ואם הוא יהיה אצלנו, אז אף אחד לא יוכל להזיק לנו.

מתוך ההכנה לשיעור, 26.11.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest