דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להימלט מהמלחציים של הזמן

להימלט מהמלחציים של הזמן

שאלה: איך מקובל שנמצא בעולם הרוחני מרגיש את הזמן?

תשובתי: הזמן אינו קיים עבור המקובל. אפילו עבור האדם הרגיל, זמן זו תפיסה מותנית. זמן, זו הרגשה ברצון האגואיסטי, שמושכת מנקודה אחת של עולם אין סוף את ציר הזמן.

ככל שאתה נמצא רחוק יותר מעולם אין סוף, כך אתה נמצא רחוק יותר מנקודת האפס של הזמן. וככל שאתה שוקע עמוק יותר לתוך הרצון לקבל, בכך שיורד יותר ויותר למטה בסולם העולמות, כך אתה יותר מותח את הזמן. כלומר, מספר הפעולות שאתה חייב לבצע כדי להשיג את נקודת האין סוף, מייצבות עבורך את מושג הזמן.

במצבך הנוכחי אתה לא מבצע כזה חישוב על מספר הפעולות שנעשות על ידך. הוא אינו מובן לך ונסתר, כי הכלי והאור אינם עובדים בתוכך לפי הרצון שלך. ואם התהליך אינו נעשה בהתאם לרצון שלך, אז הוא פועל בהסתר ממך.

אבל ברגע שאתה תתחיל לנהל אותו בעצמך, אז יהיה לך מובן מה אתה עושה, ואז אתה תנהל את הזמן. לכן נאמר, ש"ישראל נמצא מעל כוכבים ומזלות", מעל למושג הזמן בהשתוקקות שלו "ישר-אל".

אבל בינתיים אינך נמצא במצב כזה, אלא נמצא בשליטת האגו שלך, לכן יוצא שלא אתה קובע את הזמן, אלא הזמן קובע את גורלך. ולכן, לפעמים נדמה לך שהיום הזמן חלף מהר, כמו רגע אחד. ולפעמים כל רגע "נמרח" בכזאת צורה, שכבר קשה לחכות מתי הוא סוף סוף יסתיים.

זה מורגש מאוד במיוחד בזמן הלימוד. תשימו לב, שלפעמים בזמן הלימוד של "תלמוד עשר הספירות" אתה נרדם בתחילת המילה, מתעורר בסופה ונדמה לך שעבר נצח שלם, עד כדי כך רצית לישון. כלומר הזמן היה כל כך יקר, שהיה נורא חשוב לך להתנתק ולישון אפילו רגע אחד.

המרווח המינימלי שאותו סופרים כדי לשמור על המרחק בכביש, נמתח לקטע גדול מאוד בגלל האגו, בהתאם לכמה שאתה נהנה ממנו. כמו שאמר פָאוּסְט: "רגע עצור, אתה נפלא!".

ובאמת, אגו חזק וגדול עוצר את הזמן, בדיוק זה מה שרצה פרעה, כדי שאפילו הגוף הגשמי הזה יהיה נצחי, ולכן חנטו אותו.

לכן, עד שאנחנו לא נתחיל לשלוט על הרצון שלנו, הזמן ישלוט עלינו, בכך שמאט או מאיץ. כדי לעלות מעל לזמן צריך לשלוט על הרצון לקבל שלך. זמן, תנועה ומקום, אלה הם שלושת הפרמטרים שבהם הרצון לקבל מגלה את עצמו כלפינו, ועל ידם שולט עלינו.

מתוך שיעור על העבודה הפנימית, 30.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מחוץ לזמן
הזמן הוא מכאני או חי?
הזמן הוא פונקציה של התפיסה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest