דף הבית / המשבר ופתרונו / לגלות את חוקיות ההתפתחות

לגלות את חוקיות ההתפתחות

היום נדבר על חוק הטבע היחיד והמשותף, שאנחנו בעצם חלק ממנו. במידת ההתקדמות שלנו אנחנו רואים שקיימת איזו שהיא חוקיות בהתפתחות. דור אחר דור, במשך אלפי שנים, מגיעות ומתפתחות דרגות ה"דומם", ה"צומח", ה"חי" וה"אדם".

התפתחותנו מתרחשת בהדרגה. מדור לדור, משנה לשנה, ואפילו מיום ליום אנחנו מתפתחים יותר ויותר, אך לאן אנחנו הולכים? בכדי לענות על השאלה הזאת חייבים אנחנו לברר מהו החוק הזה שמשפיע עלינו?

אנחנו רואים שקיים כאן מכשיר שנמצא מעלינו ומפתח את כל הטבע בכיוון מסוים והופך אותו ליותר מורכב, יותר איכותי, יותר מעוצב ומקושר בכל חלקיו. בין אם רוצים בכך או לא, אנחנו חייבים להיכנע כלפי הפקודות של החוק הזה, המשפיע עלינו ומחייב אותנו להתפתח.

זהו חוק כללי אחד, שתחת השפעתו כל מה שקיים, כל מה שאנחנו רואים בכוכב שלנו, נולד ונע לכיוון מסוים.

אנחנו לומדים על חוקי הטבע, משתמשים במדע, ואם ברצוננו להשיג משהו, ידיעת החוקים עוזרת לנו להשיג את היעד בהצלחה. אנחנו מתחילים להבין טוב יותר כיצד לברוח מהרע ולהתקרב אל הטוב, איך להפחית את כמות הטעויות והשגגות.

לכן, אם נדע את החוק הכללי הזה שכולל בתוכו את כל שאר החוקים (פיזיקה, כימיה, זואולוגיה, ביולוגיה, בוטניקה, אסטרונומיה, רפואה, פסיכולוגיה – כל המעט הזה שכבר גילינו ועוד כל מה שנגלה בהמשך – הידיעה הזו תעזור לנו להצליח.

המדע עוזר לנו להפוך את חיינו לטובים יותר ולנוחים יותר. אם פעם האדם היה צריך לעבוד מהבוקר ועד הלילה, כמו שכתוב "בזיעת אפך תאכל לחם", אז היום אדם אחד יכול לספק לחם לאלפים, בזכות ההתפתחות הטכנולוגית, הכימית, ובכלל ההתפתחות של כל המשק החקלאי. זה נוגע גם בייצור של ביגוד, בינוי, חינוך, תרבות – בהכול!

בזכות הבנתנו את כל החוקים הללו ובזכות הכוחות שלנו, יש ביכולתנו לספק לעצמנו חיים נפלאים! על ידי הידיעה של המצב בעולם והידיעה המיוחדת של כל תושבי העולם, אנו רואים שאנחנו מייצרים כזאת כמות וכזה מגוון של מצרכים ומוצרים, שיכולים לספק חיים נורמליים ולא עניים לכל העולם.

הבעיה היא רק אחת, האדם הוא אגואיסט, והוא לא מצליח לנצל נכון את הפוטנציאל שהוא מקבל על ידי ידיעת חוקי הטבע. אנחנו רוצים שפע, אז חלק מחזיקים בידיהם כוחות גדולים, כסף, מכשור וכל השאר, וחלק, בעקבות זה, לא מקבלים אפילו את הדברים ההכרחיים כדי לשרוד.

זאת אומרת, כל העניין הוא בטבע האדם, שלא מאפשר לנו לבנות חיים טובים, נוחים, רגועים, בטוחים על כוכב כה פורח ויפה. לכן מטרתנו היא לגלות את טבע האדם ולהבין, כיצד להטיב את חיינו, כיצד לתקן את טבע האדם, בכדי שהוא ירצה לבנות חיים טובים לעצמו ולאחרים.

זה אפשרי על ידי ידיעת החוק, שרק עכשיו בזמננו מתחיל להתגלות בטבע. החוק הזה הוא חוק על הכוח הגלובלי, שכולל בתוכו את כל שאר הכוחות, ובלי קשר לרצוננו (כי איננו רוצים בכך), מחייב את בני האדם, המדינות, הציוויליזציות, להיות יותר קשורים וזקוקים זה לזה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים" שיחה מס' 4, 01.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
נכנסים לעידן חדש
האנליזה של טבע האדם
העתיד הוא באינטגרציה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest