דף הבית / ראיונות ופגישות / להיכן צועדת האנושות?

להיכן צועדת האנושות?

פגישה של חברי ארגון רוטרי עם הרב ד"ר מיכאל לייטמן
מאת: איגור ליבין

ב-14.6.2011, באולם הדיונים של מלון "קבור פאלאס" במוסקבה, התקיימה הרצאה בשיתוף כל מועדוני הרוטרי במוסקבה: "מוסקבה פוקרובקה", "רוסיקה", "מוסקבה", "מוסקבה אינטרנשיונל" ו"מוסקבה רנסאנס". הישיבה הוקדשה לשאלות החשובות ביותר: "להיכן צועדת האנושות?", "לאורך כמה זמן היא תוכל להמשיך להתקיים?" ההרצאה אורגנה על ידי חברי מועדוני רוטרי "מוסקבה פוקרובקה", "רוסיקה" וחברי האקדמיה הבינלאומית לקבלה.

[nggallery id=34]

המרצה היה אחד האנשים המעניינים והמשכילים בתקופתנו, מיכאל לייטמן (ד"ר לפילוסופיה ובעל תואר שני בביו-קיברנטיקה). לייטמן הוא מדען ידוע בכל העולם בתחום הקבלה הקלאסית, ד"ר לפילוסופיה, פרופסור לאונטולוגיה ותורת ההוויה, מייסד ומנהל האקדמיה הבינלאומית לקבלה.

מיכאל לייטמן נולד ב-1946 בויטבסק. ב-1971 הוא סיים את הפוליטכניון הצפון-מערבי בו הוא למד קיברנטיקה ביולוגית ורפואית. מחקרים מדעיים בתחום הקיברנטיקה הובילו את מיכאל לייטמן בשנת 1978 ללימוד חכמת הקבלה העתיקה. כבר למעלה מ-30 שנה שהוא ממשיך את שרשרת מסירת הידע הקבלי לדורנו. מיכאל לייטמן חיבר למעלה מ-40 ספרים בהם הוא מציג את הקבלה מזווית אחרת, השונה מהתפיסה המסורתית לגביה. לייטמן מראה אותה כידע ההכרחי לאנושית ולא כחכמה מיסטית, מה שמעורר טינה גלויה כלפיו מצד אורתודוקסים דתיים שונים.

כפי שלייטמן אמר בהרצאתו: "יותר ויותר אנשים מכירים בכך שתנועת הציוויליזציה הולכת לכיוון הרס עצמי. המשבר הנוכחי, בכל תחומי פעילות האדם, אינו משאיר תקוות מיוחדות לעתיד נאור ללא נקיטת אמצעים דחופים הקשורים בעיקר לחינוך העם".

חכמת הקבלה אומרת שהמצב באנושות חשוב מאוד, כיוון שממנו תיוולד ציוויליזציה חדשה שתיווסד על חשיבה ותפיסת מציאות שונה לחלוטין. אך המימוש שלה אפשרי רק על ידי הכרתה וקבלתה על ידי רוב תושבי כדור הארץ. מיכאל לייטמן סיפר על הרגשתו האישית כלפי המשבר הנוכחי: "היום המשבר בעולם מורגש בצורה מוחשית בכל מקום, ההמונים נמצאים במבוכה (בבלבול) אפילו בארצות שמשגשגות בצורה יחסית. 40% אבטלה בקרב הצעירים, בכיכרות ישנן הפגנות, שביתות ועצרות מחאה. כשהגעתי למדריד הלכתי במכוון לכיכרות הללו, דיברתי עם האנשים, הם אינם יודעים מה לעשות. את ההפגנות הם עורכים מול בנייני הרשויות, אך גם הרשויות אינן יודעות מה לעשות. כולם נמצאים במבוכה ואף אחד אינו אשם, אנחנו פשוט עומדים בפני הקריאה הרצינית והכואבת של הטבע".

"בספרד הופעתי בערוץ טלוויזיה כלכלי ופופולרי בשעת הפריים טיים. במקום שיחה של דקות ספורות שנקבעו כבר מלכתחילה, הראיון נמשך כ-13 דקות. תארו לעצמכם, 13 דקות בחדשות הבוקר, בין ההודעות על המאורעות החשובים ביותר שקורים בעולם ובספרד. ההצעה הכלכלית שלי עבורם הייתה פשוטה והסתכמה בעיקרון בדבר אחד: אנחנו צריכים להושיב את האנשים על ספסל הלימודים, לשלם להם דמי אבטלה וללמד אותם. עלינו להסביר להם באיזה עולם אנחנו חיים, מה נמצא לפנינו ומה הטבע דורש מאיתנו.

זוהי אינה קפריזה של איזה אדם, אלו אינם אינטרסים של איזו מפלגה או של איזה שהם מנהיגים, אלא זהו הטבע בעצמו שקורא לנו. מדוע? כדי שנשתנה. אנחנו צריכים להפוך להיות אינטגרליים, גלובליים, וזאת בהתאם למשבר הנוכחי. הרי המשבר הוא ההרגשה של חוסר ההתאמה שלך לטבע הסובב אותנו, ולכן אם נתקן את עצמנו הכול יתאזן ויגיע להרמוניה. את זה יש ללמד את האנשים".

שעה וחצי של פגישה עברו כמו רגע אחד. לא כולם באולם הסכימו עם המרצה, למשתתפים רבים הטענות של לייטמן היו נראות כלליות מדי. אך לא היו אנשים שנשארו אדישים לדבר. שאלות רבות (ביניהן הייתה שאלה של הנשיא העתידי של מחוז הרוטרי 2220 שלנו, אלכסנדר בוריסוב), ייצגו את אותו העניין העצום שעוררה ההרצאה של מיכאל לייטמן והפגישה עצמה. וכפי שאמר בסיכום הפגישה ד"ר לייטמן בפנייתו לחברי הרוטרי: "כולנו יחד מתעסקים בעסק משותף, אנחנו מנסים לעזור לחברה הסובבת אותנו. רק שאתם עושים את זה בתחום החומרי, ואנחנו מנסים לעזור לאנשים בתחום הרוחני".

אותו הערב היה ערב התרמה, התרומות כוונו לתמיכה בכישרונות מוסיקליים, ביניהם גם בעלי מוגבלויות, ילדים המקבלים מלגות ממועדון הרוטרי "מוסקבה פוקרובקה". חברי מועדון הרוטרי "מוסקבה רנסאנס" ומועדון הרוטרי המקסיקני "אואטולקו", איגור ליבין, אולגה סיזובה, מודסטו סארה ווסקס וחורחה פרס פרסה העניקו לד"ר לייטמן את המונוגרפיה "הדרך אל העתיד". המונוגרפיה הזאת ספר מחקרי על האופן בו אנחנו, חברי הרוטרי ויוצרי העולם החומרי, רואים את העתיד. למען עתיד האנושות, הגיע הזמן לאחד את המאמצים של כולנו. לכן חברי הרוטרי, מחברי הספר, הציעו לד"ר לייטמן לכתוב יחד איתם את המהדורה השנייה של המונוגרפיה "הדרך אל העתיד", כפי שהיא נראית לעיני כל האנשים המודאגים מכך.

ידיעות קודמות בנושא:
ראיון לסוכנות החדשות EFE במוסקבה
ראיון לסוכנות החדשות EFE
תיקון העולם – 1

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest