דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להיות ראוי לדבקות בבורא

להיות ראוי לדבקות בבורא

"והעיקר להרבות בתפלה ולחזק הבטחון שיצליח השם יתברך אותך לזכות לתשובה שלמה. ולדעת איך להתדבק בו יתברך בקשר אחד לנצחיות. כי זהו העיקר, ובזה ניכר בין עובד הוי' ללא עבדו. ו"אל דמי לך, ואל תתן דמי לו". עד שיסלח לכל חטאתיך ופשעך, ויקרבך אליו לעד ולנצח נצחים." (בעל הסולם אגרת כ"א).

במושגים חטאים ופשעים הכוונה היא למצבים שבהם אנחנו שוכחים אודות הבורא, לא נזכרים בו, לא משייכים אליו כל רגע בחיים. דווקא אלה הפשעים שלנו, ולא שום דבר אחר. את כל השאר הוא מנהל ואין עוד מלבדו.

אני קיים תחת הנהגתו המלאה, פרט לדבר אחד, יש לי אפשרות לקשור את עצמי אליו בקשר הפוך. זה הדבר היחיד שלא מגיע ממנו. רק זה הבחירה החופשית שלי. אנחנו נגלה בהדרגה ונגלה יותר ויותר, כיצד הכול נקבע רק מלמעלה, למעט "אין עוד מלבדו", "טוב ומטיב".

כל מה שנקרא חטאים שלנו, הם תוצאה של שבירת הקשר בינינו, שאותו אנחנו חייבים לשקם. וכאן עלינו לעזור זה לזה, בכך שאנו מראים זה לזה, מה אפשר לעשות, יוצרים אחווה מסוימת, כדי שכל אחד ירגיש, כיצד חבר מהרהר וחושב על המטרה ובשום אופן לא עוזב אותה.

התפקיד שלנו, הוא בכל רגע לחזור למחשבה שאני מקושר עם הבורא והוא זה שקובע כל מה שאני מקבל בשׂכל וברגשות. כל מה שיקרה איתי, עם מי שאני אבוא במגע, הכול אלה הופעותיו של הבורא כלפיי.

אין עוד מלבדו. וזה לא סתם כוח, מפני שכל הגילויים וההופעות של החברים, הקבוצה, העולם, הטבע ואפילו שלי ביחס לעצמי, אלה הופעות וגילויים שלו. עלינו לדעת, להבין ולקבוע את זה בבירור, וכל הזמן להתחזק בזה.

פרט לכך, צריך להכפיל את התפילה ולחזק את הביטחון שהבורא יְזָכֵה אותנו בחזרה מלאה בתשובה. אנחנו נחזור אליו שוב ושוב, עד שנרכוש מגע מלא איתו, כלומר מגע שבו נרגיש שכל מה שמתרחש בתוכנו, נובע ישירות ממנו. ואז כל העולם הזה, שמהווה בפני עצמו מחיצה בינינו לבין הבורא, ייעלם, יתמוסס. כל אחד ירגיש באופן מלא שיש רק אותו ואת והבורא. אבל הוא כבר לא יהיה לבד, אלא קבבוצה ענקית, כל הנשמה הכללית.

מתוך שיעור על השאלות של הכלי העולמי, 13.02.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest