דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העבודה הרצויה ביותר

העבודה הרצויה ביותר

"ואפילו ביום הזה שאני בו, חביב עלי הדבר לעבוד בעול גדול, אפילו שבעים שנה יחד. ובלי ידיעה כלל בהצלחתה, (כל ימי אפילו) זולת יהיה על הדרך שנצטויתי בודאי ללכת בכל דרכיו, ולדבקה בו, ששמעתי מכל מראש.

יחד עם זה איני יכול כלל וכלל לפטור עצמי, בשום הרהור והגה רוח, שלא לעשות איזה עבודה לשמו ית', מחמת שפלותי; ואני חושב ותואב כל היום, על גבהו של עבדות ה', ובתכלית הגובה, עד שאי אפשר לי כעת להעלות על הכתב." (בעל הסולם, אגרת ט').

את זה אומר אדם שהשיג את העולם הרוחני, את מערכת הקשרים ההדדיים האינטגרלית של כל הבריאה עם הבורא. לפני בעל הסולם כל דרגות הבריאה, שנמצאות תחת הבורא היו גלויות לו. הוא הרגיש, שהקשר שלו עם הכוח העליון מאפשר לו לחבר דרכו את הבריאה עם הבורא, כלומר הוא כל הזמן עסק בתיקון יותר ויותר גדול של כל הבריאה, כי כך הבורא הכין עבורו.

אין שום דבר נעלה יותר, מובהק וגלוי, נצחי, ממה שעשה בעל הסולם. וכך, כל אחד מאיתנו. כל אדם, אפילו זה שלגמרי לא מבין ולא יודע מהי חכמת הקבלה, על ידי החיים שלו, גם ללא מודעות מצידו הוא מבצע את ההוראות של הבורא, ובכל זאת משתתף בקביעות בתהליך הבריאה. לכן, למעשה, אין למי לבוא בטענות, ביחס לחטאים, זלזולים, מפני שכולם מבצעים הוראות מלמעלה. אין אדם, שיכול לעשות משהו בניגוד לרצון הבורא.

השאלה היא רק כיצד עלינו להגיע באופן מודע להבנת הטבע של הבריאה, של הכוח העליון, של תכונת ההשפעה בבריאה, שנקראת "בורא", ואיך לבצע את ההוראות שלו, את הפעולות שלו, את הרצונות שלו. בכך שאנחנו מבצעים באופן מודע את כל הפעולות שלו, אנחנו מכניסים לתוך הבריאה תוספת גדולה מאוד: במידת ההשתתפות הנבונה שלנו אנחנו קיימים באופן ריאלי. וזה מזמין תוספת עצומה של אנרגיה, של אור, של שמחה בתכונת ההשפעה, בבורא.

אבל אפילו אם זה איננו, צריך להבין שאף נברא לא יכול לעשות דבר בניגוד למחשבתו של הבורא. דבר כזה בלתי אפשרי, מפני שכולנו, כל הרצונות, נמצאים תחת התכונה שלו, תחת השליטה שלו באופן ברור ומדויק. ההבדל הוא רק בביצוע מודע או שלא במודע של ההוראות שלו, הוראות הטבע.

מתוך שיעור על השאלות של הכלי העולמי, 13.02.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest