דף הבית / המשבר ופתרונו / להיות מרכיב מועיל בחברה

להיות מרכיב מועיל בחברה

שאלה: אפשר לחלק לשלוש שיטות את משיכת אנשים לעבודה, הראשונה, זו עבודה בכפייה (עבדות, שעבוד). השנייה, עבודת כפייה כלכלית, כדי להרוויח אמצעים לקיום. השלישית, עבודה מתוך רצון חופשי, כאשר יכול להיות שהאדם לא זקוק לאמצעים כלשהם.

על פי חוק שהתקבל באו"ם, לאדם יש זכות לעבודת חובה. ישנן מדינות שבהן אפילו שפטו אנשים בגלל טפילותם, בטלנותם. האם אתה סבור שזה נכון? אם אדם לא עובד האם מדינה צריכה לחייבו לעבוד?

תשובתי: תלוי איזו מדינה ובאיזו תקופה. אבל בעיקרון אדם חייב לעבוד, מפני שאחרת הוא ייפול על ידיה של החברה שתצטרך לדאוג לו. הרי לא יזרקו בטלן למות ביער, כדי שחיות טרף יטרפו אותו. הוא צריך לחיות בחברה כלומר החברה תדאג לו. אם יהיו הרבה כאלה אנשים-פרזיטים, אז צריך להיאבק בהם. הרי אנחנו לא מאפשרים לאף אחד לשלוט עלינו. למה אותם אנשים צריכים להשתמש בפרי עמל של עבודתנו?

שאלה: כלומר אתה בעד, שיענישו את הבטלנים על פי חוק?

תשובתי: אני בעד שכל אדם בחברה יעבור בקביעות במערכת חינוך והשכלה שאינם פוסקים עד יום מותו. ומתוך תוצאות החינוך, הוא עצמו יימשך לעבודה, כדי להיות מרכיב מועיל בחברה.

שאלה: בהצהרת האו"ם על זכויות האדם נאמר שלכל אחד יש את הזכות לעבודה ולבחירת מקום עבודה. מי צריך לבחור את העבודה: האדם עצמו או החברה?

תשובתי: החברה צריכה לחנך את האדם בכזאת צורה, כך שהוא יראה היכן הוא יכול להיות מועיל באופן מירבי לחברה. פרט לזה, עליו להיות תחת שליטת החברה ולפעול בתאום איתה. כלומר, החברה ראשונה, והאדם משני.

מתוך תוכנית טלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה", 04.06.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest