דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להגיע למטרת הבריאה ו/או לעזור לאחרים! (למתקדמים)

להגיע למטרת הבריאה ו/או לעזור לאחרים! (למתקדמים)

שאלתו של גיא: אני לומד קבלה וחוויתי קצת תחושות, אך עדיין לא הגעתי למעבר של ה"מחסום", ולפעמים הסבל נראה אין סופי ואני לא יודע איך להתעלות מעל התחושות נגד, ולהתקדם אל מעבר למחסום. אשמח אם תוכל לעזור ולייעץ.

שאלה: נניח אדם שמקרין לסביבתו חום; אהבה וטוב, רואה בעצמו מפלצת ודבר-רוע שקשה מאוד לתארו במילים. והוא אף מאמין שלכך הוא נולד ואין מה לעשות עם זה. האדם הזה סובל וכואב אך לא מוכן לעשות צעדים כלשהם כדי "לתקן" את הרגשתו משום שהוא אינו מאמין שניתן לעשות זאת, מפחד להכיר את הצד האפל שלו יותר מקרוב והוא השלים עם העובדה שיחייה כך כל חייו.

שאלתו של ניר: אני בא לכתוב שאלה, וכל השאלות מתערבבות לי יחד, וכאילו יוצאות לסימן שאלה אחד גדול, של חיסרון, של בירור, של רצון לדעת האם אני מתקדם נכון לפי שורש הנשמה שלי? אולי אני סתם עצלן, ולא משקיע מספיק לעומת כל החברה שאני רואה. מהי "הכבדת הלב"? ויחד עם כל השאלות שמתערבבות מתוך הפחד המסוים, לא להפסיד את הגלגול הזה, ולבצע בו את מה שאני צריך…

ברורה לי התשובה, הכול תלוי ביגיעה שלי, הכול תלוי בהתחברות לקבוצה, ועד כמה שאני אהיה מסוגל להתערבב בקבוצה כמו טיפה בכוס מים. אני שולח את זה כדי שתדע (ובטוח שאתה יודע) שיש הרבה אנשים שבשקט ובלי רעש, גם כשלא רואים אותם פיסית תמיד בשיעור, והם לא שואלים שאלות בקול, והם עוזרים ותומכים במה שאפשר… פשוט חיים ונושמים "בני ברוך", ומרגישים כמוני, בנשמה שהם חלק מהקבוצה. ורק מקווים שהם בהתקדמות נכונה למטרה. וכמו שפעם אמרת (מקווה שאני מדייק): "ברוחניות כיוון התנועה הוא מבחוץ פנימה".

תשובה: לצערי אין לי מה להוסיף למה שאתה כבר יודע על מצבך ועל איך לצאת ממנו. המקובלים, המורים שלנו, הם שסיפקו לנו את ה"מרשם" הזה. רק שעדיין אין לנו כוח ליטול את התרופה שלהם. אנחנו משולים לאותו מעשן/אלכוהוליסט אשר גוער בעצמו על זה שהוא מעשן/שותה, אבל אין לו כוח להפסיק! אבל כך או כך, הכול יחזור לשורשו. רק שהפסדנו גלגול… גם לימוד שכזה נחשב להתקדמות, ומשמח את הבורא!

ובכל זאת, עצתי היא: מצא את עצמך בסוג כלשהו של הפצת הקבלה בעולם. זהו אמצעי ההתקדמות המועיל ביותר! כמו שמסופר על יהושע שזכה להמשיך את דרכו של משה, לא בגלל שלמד ממנו (הוא לא למד!), אלא מכיוון שהכין את מקום הלימוד עבור תלמידיו של משה.

ב"כתבי הדור האחרון" אומר בעל הסולם שבעולם הזה ישנן לאדם שתי מטרות:
1. להגיע להשתוות לבורא בעצמו.
2. לעזור בזה לאחרים.

לפחות את האפשרות השנייה – יש לך!

2 comments

  1. למי אפשר לפנות בנידון הפצת הקבלה בעולם?איך אני מוצא את עצמי בזה,הייתי מעונין לקבל מידע.

  2. בנוסף לנאמר האם מידת התפתחותו הרוחנית של אדם או מידת השתוקקותו נקבעת לפי שורש הנשמה שלו? או שמא הכל תלוי באדם עצמו ורק הוא קובע איך יתפתח ובכמה זמן?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest