דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להגיע למטרה מהר ובקלות

להגיע למטרה מהר ובקלות

מתוך שיעור מס' 4 בכנס הקבלה בטורונטו

הבורא ברא אותנו בכזאת צורה, שעל אף שהיינו בכל השטח הבלתי מוגבל של עולם אין סוף, לא יכולנו להרגיש ממנו שום דבר, חוץ מנקודה שחורה קטנטנה, שאינה מרגישה אפילו את עצמה.

ואז הבורא החל לצמצם את עצמו. לפי מידת הצמצום שלו, אנחנו מתחילים להתגלות יותר ויותר. הבורא מצטמצם מ-100% ועד 0%, וכך הוא יוצר את העולמות אדם קדמון, אצילות, בריאה, יצירה ועשיה – 125 מדרגות של הצטמצמות, של הסתרת הבורא. וככל שהבורא מצטמצם, הנברא מגלה את עצמו ואת העולם שלו יותר ויותר, מאפס עד 100%. כך הנברא הולך ומתגלה, עד שהוא מגלה את עצמו בעולם שלנו. והבורא נסתר.

עכשיו אנחנו צריכים לבצע את התיקון. אני צריך בהדרגה לגלות את הבורא, אבל לגלות אותו בתוכי, כדי שלא אהיה הפוך ממנו ומנוגד לו, כדי שלא יהיה גבול שמבדיל בינינו, כדי שאני אכלול בתוכי את כל תכונות הבורא, שייכנסו לתוכי בהדרגה, מדרגה אחר מדרגה.

אפשר להציג את זה אחרת: אני בולע לתוכי את תכונות הבורא, והן נכנסות יותר ויותר לתוך הנקודה שלי, הרשימו שלי.

העיקר, זה להיצמד להגדרות הנכונות. אנחנו קיימים באותו הנפח, באותו המקום, באותם התנאים. מצד הבורא, מצד האור העליון, שום דבר לא משתנה. הכול תלוי רק בצורה שבה אנחנו קולטים בתוכנו את התכונות שלו, תכונות ההשפעה והאהבה, ההתרחבות, ההתקשרות הבלתי מוגבלת, עד שייכנסו לתוכנו כל התכונות שנקראות השפעה ואהבה, שהן בעצם הטבע של האור. ואז נרגיש את המצב האמיתי שבו אנחנו נמצאים.

אנחנו לא יכולים לשנות שום דבר. אנחנו נמצאים באותו המקום, עם אותם הכוחות. קיימת תוכנה שמקדמת אותנו להתפתחות תחת השפעת לחצים גדולים, שאותם אנחנו מרגישים מבפנים ומבחוץ. אבל אנחנו יכולים להוסיף לזה את ההתפתחות העצמית שלנו, לתאר את ההתפתחות הזאת כרצויה, ואז להתפתח מהר ובשמחה. וזה כל ההבדל.

אף אחד לא שאל אותנו, לא בתחילתו ולא בסופו של התהליך. אף אחד לא לקח אותנו בחשבון. ישנו רק הכוח המכאני שמפתח אותנו. הרי לבורא אין רגשות כמו שלנו. על כך נאמר, "חוק נתן ולא יעבור". אבל אנחנו, כיצורים רגישים ועדינים, יכולים להשתמש בחוק הזה בצורה שמועילה לנו, כדי שהוא יעזור לנו להתפתח מהר ובקלות.

לכן, כל מה שאנחנו עושים, זה לגלות את המציאות המושלמת, את עולם אין-סוף ואת הבורא. וזה קורה דווקא בדור שלנו.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס הקבלה בטורונטו, 16.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
סוד החיים
125 השׂגות של שלמות
לפתוח את שרשרת הרשימו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest