דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להבין את טבע האדם

להבין את טבע האדם

שאלה: במעגלים האינטגרליים קיימת כזאת תופעה של אדם דומיננטי, שלא נכלל היטב בבעיות של האחרים, אבל רוצה לפתור את אי הנוחות הפנימית שלו על חשבון המעגל, וכל הזמן מושך את תשומת הלב אליו. בזה הוא שובר את אפקט המעגל. איך צריך לעבוד עם אדם כזה?

תשובתי: ישנם הרבה אופנים שונים כדי לאזן את המעגל. לכן, מצד אחד, צריך כל הזמן להזכיר לכולם על תנאי העבודה במעגל, ומצד שני, חייבים להבין את האדם הזה, את הטבע שלו.

תיקחו ותדונו עליו. כיצד האגו מתגלה בכל אחד מאיתנו? מהו האפיון האגואיסטי החיצוני העיקרי שלי? במה בדיוק אני מבטא את עצמי כאגואיסט? מישהו לא נותן לאחרים לדבר. ואילו האישה הזאת יושבת בשקט, לא מראה שום פעילות. השלישי לא אומר כלום, אבל בסוף פולט כזאת הגדרה או קביעה שהורגת את כל השאר. וההוא יושב אדום כמו סרטן מבושל, ונדמה שעכשיו הוא יקרע את כולם לגזרים או שיתפוצץ בעצמו, וכולי.

כלומר אנחנו דנים במה מתגלה האגו החיצוני שלנו, ואיך אנחנו צריכים בזהירות, באהבה, לבנות אותו לאט לאט בעזרת כולם ודווקא על ידי השימוש בו, בכך שאוהבים את התכונות השליליות של החבר שלנו, להתעלות מעליו. לא צריך לומר שהתכונות השליליות של החבר, זה השתקפות של התכונות שלי, זו כבר דרגה גבוהה מאוד. לפחות בינתיים תסביר להם בצורה כזאת.

מתוך התוכנית "מבעד לזמן", 21.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הזדמנות לעליה רוחנית
פתרון של סכסוך משפחתי מגוֹבה של דרגה רוחנית
המאבק על מנהיגות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest